Snurrfian
Moderator
Sv: Forster
Men ni skyller fortfarande på hunden... Eller skyllde för nu fungerade de visst? Jag tycker fortfarande att det är "dumt" att säga att en ras är helt omöjlig för en första gångshundägare för att man själv har haft problem, när det är allmänt känt att Eng springer spaniel är känd för sin Will to please...
Skönt att höra att det fungerar bra med era hundar nu ialla fall.
Men ni skyller fortfarande på hunden... Eller skyllde för nu fungerade de visst? Jag tycker fortfarande att det är "dumt" att säga att en ras är helt omöjlig för en första gångshundägare för att man själv har haft problem, när det är allmänt känt att Eng springer spaniel är känd för sin Will to please...
Det var det här du skrev och det var det jag vände mig mot, jag har inte stött på några andra där folk har låst in sig och gråtit... Däremot har en hel del konstaterat att det kanske inte är så lätt att ha hund som man trott och man får lov att lägga ner mer jobb än vad man hade räknat med. Jag räknade kallt med att gå kurser, det låter på dig som om ni var tvugna att göra det pga hundarna... Det kan vara helt och hållet missuppfattning av mig, vi har kanske samma inställning egentligen, men det är svårt att göra sig förstådd via det skriva mediet när man inte kan höra tonfall osv.oh no, ingen engelsk springer spaniel!
det är ingen bra nybörjarhund
mamma har en och jag har en och de har varit ena riktiga jävlar under sin uppväxt. det har varit maktkamper hit å dit, svår att få ordning på i lydnad (gör lite som dom själv vill) mamma har tillåme låst in sig å gråtit för att ludde var så jobbig.
min hund är ju omplacering (luddes enda kullsyskon) men jag vet att han har varit en riktig djävul tidigare, varit hos miljarder hundtränare och psykologer...
nu är ju båda hundarna riktigt trevliga (2.5 år) men det ligger många miljarder timmars träning å lika många tårar bakom.
Skönt att höra att det fungerar bra med era hundar nu ialla fall.