Första utställningen

Sv: Första utställningen

På inoficiella brukar de inte dela upp i olika klasser utan allt över 9 månader räknas som vuxen. Dock brukar det finnas veteranklass. Detta för att det ofta är få hundar av samma ras anmälda. Men skriv i juniorklass så löser det sig sen!

Ja, du får ha godis och leksak även på officiella. Nej, valpresultat registreras aldrig oavsett om det är på en officiell eller inoff.

Ja, det tror jag nog man får. När jag var och kikade på My Dog i vintras kastade dom leksaker hej vilt i dobermannringen. Tyckte inte det såg så snällt ut för en råkade kasta en boll in i rumpan på den framför, vilken såklart blev störd. Men ja. Godis verkar dom festa använda sig av, man behöver ju inte mata hela tiden. Det ser kanske inte så kul ut. Och på en liten inoff. jag var på fick några tillsägelse av en domare att inte använda godis. Varför vet jag inte, det kanske låg något mer bakom det.

Även om själva utställningen är officiell så är valpklassen alltid inofficiell, så som jag förstått det. Det brukar ju även stå när man anmäler att den är det. Resultaten räknas alltså inte. Däremot har du ju samma domare som de äldre hundarna och därmed en som är kunnig på rasen, det är inte ett måste på de inofficiella utställningarna. Däri är väl enda skillnaden för just valparna.

På vissa inofficiella utställningar har dom olika grupperingar med åldrar för valp, junior, unghund mm. Det står på Pm. På officiella gäller samma regler som finns skrivna längre upp i tråden.

*kl*

Ingen pipleksak i ringen! Det är otroligt störigt när folk går och piper, många hundar blir störda och det är allmänt irriterande. Godis/leksak tycker jag är helt ok:), men försök att ha det diskret!

Lycka till och ha det så kul!

Gilly

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 737
Senast: fixi
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: igbest
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag ska då ställa ut min sheltie för första gången både för mig och henne, hon kommer vara ganska exakt 5 månader och det är då en...
Svar
8
· Visningar
1 482
Senast: Paus1234
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?