MagicaDeHex
Trådstartare
Hej alla. Man brukar få väldigt bra tips av att läsa alla inlägg och oftast svar på frågor man själv har
Men det är en fråga jag har letat svr efter men helt enkelt inte hittat.
Så här är det: Ska hämta hem en d-ponny på 4 år nu till helgen.
Hon har aldrig åkt transport innan. Aldrig ens stått i en. Alltså aldrig blivit lastad.
Tror inte att lastningen i sig blir något större problem (hoppas jag) då hon är lugn i sig och ganska medgörlig med allt annat man gör med henne.
MEN, det jag undrar är om man kan åka så långt med en häst första gången i transport?
Är rädd att hon får panik längs motorvägen och börjar krångla? Vi ska åka ca 50 mil. Har ju inte lust att stå med tomt släp på motorvägen och se hästens bakdel på väg upp mot Sthlm
Vi har ingen möjlighet att träna innan
Är faktiskt lite orolig för detta!
Behöver jag vara det?
Hoppas ni kan ge mig några lugnande svar
kram katta
Men det är en fråga jag har letat svr efter men helt enkelt inte hittat.
Så här är det: Ska hämta hem en d-ponny på 4 år nu till helgen.
Hon har aldrig åkt transport innan. Aldrig ens stått i en. Alltså aldrig blivit lastad.
Tror inte att lastningen i sig blir något större problem (hoppas jag) då hon är lugn i sig och ganska medgörlig med allt annat man gör med henne.
MEN, det jag undrar är om man kan åka så långt med en häst första gången i transport?
Är rädd att hon får panik längs motorvägen och börjar krångla? Vi ska åka ca 50 mil. Har ju inte lust att stå med tomt släp på motorvägen och se hästens bakdel på väg upp mot Sthlm
Vi har ingen möjlighet att träna innan
Är faktiskt lite orolig för detta!
Behöver jag vara det?
Hoppas ni kan ge mig några lugnande svar
kram katta