Första fyllan.

V

vansinnet

Om två veckor hade jag tänkt gå ut för första gången. Nikki är ju nu 5 månader och jag börjar vara lite sugen på att gå ut och träffa lite folk och ta en öl eller tre.

Hur länge väntade ni efter ni fått barn med att gå ut på fest och dricka alkohol?

Jag ammar delvis fortfarande, och undrar också hur länge alkohol och nikotin finns kvar i mjölken?

Hur länge ska man förväntas pumpa ur och kasta bort mjölken innan man vågar amma igen?

Hur har ni gjort?

Sv: Första fyllan.

Vad gäller alkohol så behöver du inte slänga någonting eftersom alkoholmängden i mjölken är såpass liten. Ungefär lika mycket som i vanlig filmjölk.

Ang nikotinet vet jag inte.

Hur länge väntade ni efter ni fått barn med att gå ut på fest och dricka alkohol?

Jag ammar delvis fortfarande, och undrar också hur länge alkohol och nikotin finns kvar i mjölken?

Hur länge ska man förväntas pumpa ur och kasta bort mjölken innan man vågar amma igen?

Hur har ni gjort?

Jag väntade väl ett par veckor med att smutta på vin, men inga stora mängder. Har ännu inte varit full, men det beror nog mer på mitt val än att jag har barn. Om hon inte sover i din säng borde det inte vara några problem, men tänk på att du ska upp dagen efter ;)

Álkoholen stannar i mjölken så länge den finns i kroppen, så det är ingen mening med att pumpa ut. När du är nykter är mjölken det också. Ska du bara dricka tre öl borde den alltså vara ok på morgonen, men blir det mer kanske du får vänta längre (och kanske pumpa ut för att du inte ska sprängas ;))

Nikotinet vet jag faktiskt inte hur länge det stannar.

Om hon inte sover i din säng borde det inte vara några problem, men tänk på att du ska upp dagen efter ;)

Där har vi anledningen till att det är sambon som får stanna hemma med henne. Då är han pigg och kry på morgonen när jag ska sova :D

Min son är nu 6 månader och jag gick ut för första gången igår. Hade nog tänkt att det skulle bli mer i sommar, men har inte alls känt mig sugen!
Vet inte vad det är som har hänt, men det är inte alls lika roligt att dricka längre. Är alldeles för medveten om hur sjukt dålig jag blir dagen efter.. och att gå ut känns bara blä.. alla är mkt yngre och jag känner mig gammal och patetisk. Men det kanske ändras med tiden.;)

Jag? Nej jag har ju inte varit ut än.
Det är om två veckor jag ska "debutera" :D

Mina barn var båda över året innan jag gick på fest, eller nåt annat en hel kväll.
De har båda velat ammas på nätterna rätt länge och det kändes taskigt att de inte skulle få de för att jag skulle ut och roa mig.

Så känner jag också, efter att ha festat nykter i 9 månader och verkligen sett hur "folk" ser ut framåt småtimmarna gör en helt avskräckt. Lägger man sen till hur det luktar och hur man mår dagen efter :crazy:

Jag drack ett halvt glas vin när jag fortfarande ammade Rasmus. Drack de på kvällen till lite ost och kex vid 22-tiden och ammade honom på morgonen vid 8-tiden.

På mitt bröllop var jag också nykter, men ammade ju inte. Vi kom i säng kl 3, någon romantisk bröllopsnatt blev de inte då sambon i princip snarkade medans han borsta tänderna ;) Rasmsu vaknade kl 6 och jag gav honom gröt och konstigt nog kände jag mig faktiskt pigg. Funderade en stund på att vara vaken men med hela huset fullt av släktingar som sov över så gick vi och la oss istället ;)

Jag har druckit både ett halvt och ett helt glas vin på en kväll och ammat direkt efter. Om inte jag blir påverkad kan ju knappast min mjölk vara det.

Ja det är nog det där storsupandet som jag tappat lusten för.. Hellre sitta en kväll i goda vänners lag, äta, prata och dricka lite. Kan väl aldrig vara så att man blivit vuxen??:eek::eek::D

Oj, Jag började nog dricka flera år efter dottern föddes. Varför vet jag inte. Jag har kanske haft 2-3 fyllor sen hon föddes. Och dottern är 5 ½ år.

Men jag vet att en kompis brukar amma innan hon gick ut och sen amma när det försvinner ur korppen. Hon väntade tror jag i två dagar innan hon började amma för att v ara på den säkra sidan.

Mvh

Jag har väl egentligen inte "festat" alls ännu....
När sonen var 5 månader så var vi bortresta hos bekanta över helgen och då slog jag på stort och drack 2 cl Bayleis! :D

Sen var jag o en kompis på restaurang/pub för några veckor sen och då drack jag ca ½ glas vin före utgång och sen en starköl och en cider ute på stället. :D Kände mig till och med lite lullig av det!

Så; något storfestande har det inte blivit. Delvis handlar det om att jag helt enkelt inte känner för och delvis om att sonen ammas framåt morgonkvisten och då vill jag vara säker på att inte känna mig onykter när jag lägger honom bredvid mig. Inte för mjölkens skull (för där är det ingen fara) utan för att jag inte ska vara "fumlig" eller riskera sova för djupt bredvid honom.

//mamma till en son på snart 9 månader

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 713
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 996
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: cassiopeja
·
Relationer Min bästa vän har varit otrogen mot sin man i ungefär 7 år, hon är nu inne på sin tredje vid sidan av-kille. Anledningen hon uppger för...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 626
Senast: Cafer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar