Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, jag vill också höra om era erfarenheter inför ett eventuellt andra barn! Första (och hittills enda) förlossningen tog nästan tre dygn, fick krystvärkar vid sex cm som jag var tvungen att hålla emot, var sedan helt öppen i fyra eller fem timmar varav jag krystade två och en halv innan de drog ut henne med sugklocka. Pga icke existerande sömn samt värkar i nästan två dygn innan det "drog igång på allvar" (när de tog vattnet) och med hjälp av värkstimulerande dropp, var jag helt slut när jag hade behövt krafterna på riktigt.
Jag känner mig icke sugen en gång till.
...och ibland kan jag i det tysta bli lite provocerad av dem som "skryter" om att de minsann var så tappra och duktiga som klarade sig utan EDA. Då känner jag att lite bittert att "prova ha 6 värkar/10 minuter i nästan ett dygn, som du har noll kontroll över pga att det är ett jäkla dropp som styr dem!" Säger som @Matmissbrukaren ; jag bodde i lustgasmasken tills att det bankade i huvudet och ändå gick det inte. ..o jag är ändå rätt smärttålig.
Eller så handlar det inte om skryt, vara duktig och tapperhet utan att man faktiskt inte kände något behov av EDA?
/födde ettan på en alvedon och blir lite provocerad av att jag inte får vara nöjd med det
Självklart får du vara nöjd! Det är stor skillnad på att vara nöjd och att på något sätt framhålla sig själv som "stark i motsats mot de svaga som inte klarade sig utan smärtlindring". (och ja, jag har stött på sådana uttryck. och nej, jag missförstod inte dessa uttryck. Tyvärr.)
Men, mitt inlägg var med glimten i ögat. Skulle nog ha lagt till en lite blinkande gubbe för att ha understrukit detta
Har öht inte förstått varför det är bra att inte ha smärtlindring och ha ont istället?
Första hemsk. Slutade i akutsnitt. Andra var en skolboksförlossning. Tredje nästan kopia av första om inte lite värre...Ni som fött fler än ett barn, hur var er andra förlossning jämfört med den första?
Mer/mindre smärta, längre/kortare tid, smärtlindring, allmän upplevelse och så vidare?
Väntar mitt andra barn i dagarna och börjar bli bra nervös nu!