Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du behöver inte svara, men jag är nyfiken. Hur känner du inför att ge dig in i lesbiska sociala sammanhang? Inte minst bland lite äldre personer, säg 50+, så har ju många lesbiska ofta utvecklat andra former av feminitet än de heterostereotypa. Är det något du känner dig bekväm med?
I de få sammanhang jag har funnit mig i dessa sociala grupper har jag känt mig mycket bekväm. Jag är bara glad att alla bara tar mig för den jag är nu och har väldigt trevliga samtal. för det mesta få är de väldigt hjälpsamma.
 
Det här är det tråkiga. Det verkar vara noll tolerans till att fråga saker. Ett minfält. Jag vet inte om det enbart för tråden eller rent generellt. Det är säkert övertramp o kommentera som jag gör nu med.
Visst kan frågor ställas av ren nyfikenhet/okunnighet och därmed vara ovetande inför hur laddad en fråga är, eller hur mycket av en hundvissla den är. Men om man nu ställer en fråga helt av good faith, borde det då inte vara intressant att veta hur den landar och varför den möjligtvis kan vara upprörande?
 
I de få sammanhang jag har funnit mig i dessa sociala grupper har jag känt mig mycket bekväm. Jag är bara glad att alla bara tar mig för den jag är nu och har väldigt trevliga samtal. för det mesta få är de väldigt hjälpsamma.
Bra det. Jag har sett en hel del "kulturkrockar" (eller vad det ska kallas) på temat, men jag ser dem ju inte alls från samma håll som du (eftersom jag inte är transkvinna).
 
Bra det. Jag har sett en hel del "kulturkrockar" (eller vad det ska kallas) på temat, men jag ser dem ju inte alls från samma håll som du (eftersom jag inte är transkvinna).
Jag tror att det beror på sammanhang och grupper. Jag tror att det är upplagt för kultur krockar om man har otur eller hur det hela är. Det är mina vänner som drar mig ut för att jag ska träffa folk. Och det har alltid varit någon som kommit fram och pratat med mig. För jag går inte fram själv.
 
Det här är det tråkiga. Det verkar vara noll tolerans till att fråga saker. Ett minfält. Jag vet inte om det enbart för tråden eller rent generellt. Det är säkert övertramp o kommentera som jag gör nu med.
Problemet är att den här personen gjort några mycket problematiska inlägg tidigare i tråden vilket, i alla fall för mig, skapar en osäkerhet om syftet med frågorna.
 
Åt lunch igår med två kollegor, De ville mest veta hur jag mådde.
Så skönt att veta att jag har dem på min sida och att de bryr sig hur jag mår.
De tyckte att jag skulle söka en tjänst hos kund bolaget istället för det förtag jag jobbar nu för.
Tänker allvarligt att göra det.
 
1697568110749.png

La upp den här för jag tyckte att den var för trans specfik för den riktiga tråden för rolig bilder.
 
Jag har sett några bilder på dig tidigare och de jag sett på dig sedan du valde att vandra vägen mot ett nytt liv är så annorlunda. Det finns ett sånt avslappnat lugn i dig som gör dem så oerhört vackra.
Har tänkt samma. Du ser verkligen betydligt mer avslappnad ut @Tranan .
Är tröjan sådär mörkt turkos eller luras bilden? Älskar den färgen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 072
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp