Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
@the_connemara Det som känns extra jobbigt att de vill gärna få mig att sluta med min hormon behandling, Och psykologen blev mindre glad när jag pratade om det. och jag kan inte välja mellan jobb och HRT. och de upprepade detta under mötet,
Men jag kan inte sluta, jag kan inte detranstionera. Och jag kan definitivt inte gå in i garderoben igen.
Det låter som klockren diskriminering och något som borde dras rättsligt.
 
tror att jag aldrig vill träffa chefen ensam.
Om de pratar om att köpa ut dig (vissa företag tycker att det är ett bra sätt att bli av med obekväm personal) så tänk efter noga innan. Har man lätt att hitta ett annat jobb så kan det vara en bra idé men om man är tex sjukskriven kan det vara en riktigt dålig idé.

En fd kollega till mig var långtidssjukskriven för psykisk ohälsa kopplat till arbetsmiljön. Hen blev utköpt men blev inte frisk och kunde jobba utan det var sedan en lång väg tillbaka till arbetslivet igen utan en arbetsgivare med rehab- och anpassningsansvar.

En annan kollega blev utköpt under tiden hen letade nytt jobb (utan arbetsgivarens vetskap) och fick sedan betalt sommarlov samt dubbel lön under ett halvår när nya anställningen tog vid.

Du fixar det här, saker blir som de ska i slutändan! ❤️
 
Om de pratar om att köpa ut dig (vissa företag tycker att det är ett bra sätt att bli av med obekväm personal) så tänk efter noga innan. Har man lätt att hitta ett annat jobb så kan det vara en bra idé men om man är tex sjukskriven kan det vara en riktigt dålig idé.

En fd kollega till mig var långtidssjukskriven för psykisk ohälsa kopplat till arbetsmiljön. Hen blev utköpt men blev inte frisk och kunde jobba utan det var sedan en lång väg tillbaka till arbetslivet igen utan en arbetsgivare med rehab- och anpassningsansvar.

En annan kollega blev utköpt under tiden hen letade nytt jobb (utan arbetsgivarens vetskap) och fick sedan betalt sommarlov samt dubbel lön under ett halvår när nya anställningen tog vid.

Du fixar det här, saker blir som de ska i slutändan! ❤️
@Tranan jag blev utköpt av andra orsaker.
Det var skönt att få litet paus i kaoset.
Jag hade lön i ett år och övergick sedan till att köra buss.
Man måste vara rädd om sig själv för man har bara en av sig.

Jobb finns det massor av.
 
@the_connemara Det som känns extra jobbigt att de vill gärna få mig att sluta med min hormon behandling, Och psykologen blev mindre glad när jag pratade om det. och jag kan inte välja mellan jobb och HRT. och de upprepade detta under mötet,
Men jag kan inte sluta, jag kan inte detranstionera. Och jag kan definitivt inte gå in i garderoben igen.
Men för i hela helvetet!
Menar du att ditt företag som du är anställd hos vill förmå dig att detransitionera?
Är det bara närmaste idioten till chef eller vem är det som driver detta?
Förstår dom inte att de är helt ute på hal is? Jag tror det skulle kunna drivas av DO, för det borde vara olagligt att tvinga in nån i garderoben. Fattar om du inte orkar driva det dock
 
Men för i hela helvetet!
Menar du att ditt företag som du är anställd hos vill förmå dig att detransitionera?
Är det bara närmaste idioten till chef eller vem är det som driver detta?
Förstår dom inte att de är helt ute på hal is? Jag tror det skulle kunna drivas av DO, för det borde vara olagligt att tvinga in nån i garderoben. Fattar om du inte orkar driva det dock
Facket ringde nyss och de ska sicka ett brev om vad det tycker att arbetsgivaren ska ändra på.
Vad jag förstår är det en slags varning men mer vet jag inte än.
 
En man kontaktade mig på FB och stötte på mig,
jag gav honom denna bild
han har inte hört av sig sen dess
1698264821427.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 072
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp