Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter som om du behöver en riktigt bra, stödjande sport-BH. Bristningsmärken kan man även få av hormoner, så kan ju vara läge att justera dosen något?
Bristningar är ofta hormonellt och man kan få bristningar på kroppen utan att man går upp i vikt. Det har heller ingenting att göra med om man får rynkor tidigt eller sent utan det beror på arv. Med tanke på hur otroligt många olika modeller och skärningar det finns på BH:ar så hade du nog kunnat hitta någon modell som passade om du gått till en riktig butik och fått hjälp @Inte_Ung, beroende på märke och modell har jag provat många som suttit allt från riktigt illa till riktigt bra men bäst blev det med professionell hjälp och jag hittade "hem" först för ca 15 år sedan.
 
Med tanke på hur otroligt många olika modeller och skärningar det finns på BH:ar så hade du nog kunnat hitta någon modell som passade om du gått till en riktig butik och fått hjälp @Inte_Ung
Jag gjorde faktiskt det. Två olika t.o.m.
SportBH modell "platta till" var det enda som passade.
Inte så elegant under en lång urringad klänning.
(Jo jag går ibland på tillställningar som kräver det. Då hanterar jag det som maskerad. Det går bra det med.)
 
_5ac18620-705d-4ebf-a11d-ca26d25d7b51.jpg
 
Ska troligen träffa min bror i helgen som inte har sett mig på ett tag.
Han har varit emot min resa men jag kan inte leva som han vill att jag ska leva.
Skicka en selfie innan så att han får förbereda sig på hur annorlunda du ser ut nu. Så kanske du minskar hans reaktion lite.

Apropå bh så kanske du ska avvakta med en dyr bh tills du dels växt färdigt och dels fått testa dig fram lite själv först. Börja med att prova ut sportbh på typ Lindex och gå med den ett tag för att känna vad som faktiskt är bekvämt och inte. Gärna en mer vadderad så skyddar du lite mot stötar, jag minns hur ömt det var när de växte!
 
Skicka en selfie innan så att han får förbereda sig på hur annorlunda du ser ut nu. Så kanske du minskar hans reaktion lite.

Apropå bh så kanske du ska avvakta med en dyr bh tills du dels växt färdigt och dels fått testa dig fram lite själv först. Börja med att prova ut sportbh på typ Lindex och gå med den ett tag för att känna vad som faktiskt är bekvämt och inte. Gärna en mer vadderad så skyddar du lite mot stötar, jag minns hur ömt det var när de växte!
Tack, men jag beslutade att jag tror inte det är säkert för mig att träffa min bror. Jag vet aldrig vilka galningar han har i lägenheten. och de är ofta onyktra. Jag ska verkligen pröva som du skriver om BHs. tack för tipset
 
Får jag fråga en sak?

Jag har ganska många transpersoner omkring mig, av många kön(sidentiteter). Det är så klart inget statistiskt underlag överhuvudtaget, men det är däremot påfallande bland just dessa personer att ftm stolt och glatt presenterar sig själva som bögar (om de sas var hetero före transition), medan mtf (de jag känner) förvisso har kärleksrelationer med kvinnor (hetero före transition) men absolut inte ser sig som lesbiska.

Hur tänker du kring det?
 
Får jag fråga en sak?

Jag har ganska många transpersoner omkring mig, av många kön(sidentiteter). Det är så klart inget statistiskt underlag överhuvudtaget, men det är däremot påfallande bland just dessa personer att ftm stolt och glatt presenterar sig själva som bögar (om de sas var hetero före transition), medan mtf (de jag känner) förvisso har kärleksrelationer med kvinnor (hetero före transition) men absolut inte ser sig som lesbiska.

Hur tänker du kring det?
Eftersom jag är fortfarande är attraherad till kvinnor så antar jag att jag är lesbisk. Nu är min sex drift nära noll så jag vet inte.
Men jag absolut inga problem med etiketten lesbisk. Jag väntar mest på att någon slags drift och lust ska komma tillbaka. Och då vet jag
 
Eftersom jag är fortfarande är attraherad till kvinnor så antar jag att jag är lesbisk. Nu är min sex drift nära noll så jag vet inte.
Men jag absolut inga problem med etiketten lesbisk. Jag väntar mest på att någon slags drift och lust ska komma tillbaka. Och då vet jag
Du behöver inte svara, men jag är nyfiken. Hur känner du inför att ge dig in i lesbiska sociala sammanhang? Inte minst bland lite äldre personer, säg 50+, så har ju många lesbiska ofta utvecklat andra former av feminitet än de heterostereotypa. Är det något du känner dig bekväm med?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 072
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp