Bra.Snabb googling bekräftar att bristningar absolut inte är skadliga eller farliga på något sätt.
Det gör ju livet enklare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra.Snabb googling bekräftar att bristningar absolut inte är skadliga eller farliga på något sätt.
Vad är transfem mens?Transfem mens är något jag hittills inte fått! Men fan vad de ska skrämmas med den. Vet inte om det är sant eller skröna, för jag får höra saker från båda hållen.
Transpersoner MTF som får mens liknade besvär av östrogen behandlingVad är transfem mens?
Jag tänker dessutom att det måste vara våldsamt obekvämt att binda sig?!? Särskilt på växande bröst, tänker hur mina egna kändes under puberteten, hade inte varit superbekvämt att binda dem då....@Inte_Ung och andra, jag ska sluta binda mig.
Det är obekvämt och är antagligen inte bra för mig.
Tack för knuffen
Det låter som om du behöver en riktigt bra, stödjande sport-BH. Bristningsmärken kan man även få av hormoner, så kan ju vara läge att justera dosen något?Jag vet bara att mina är ömma som f-n och växer så jag får bristningar.
Jag lämnar blodprov ofta. Och de justeringar som läkaren rekommenderar följer jag. Senast låg jag högt men inte allvarligt högt så få se vad läkaren säger nästa gång.Det låter som om du behöver en riktigt bra, stödjande sport-BH. Bristningsmärken kan man även få av hormoner, så kan ju vara läge att justera dosen något?
Det har inte varit det skönaste jag har gjort.Jag tänker dessutom att det måste vara våldsamt obekvämt att binda sig?!? Särskilt på växande bröst, tänker hur mina egna kändes under puberteten, hade inte varit superbekvämt att binda dem då....
Bristningar är ofta hormonellt och man kan få bristningar på kroppen utan att man går upp i vikt. Det har heller ingenting att göra med om man får rynkor tidigt eller sent utan det beror på arv. Med tanke på hur otroligt många olika modeller och skärningar det finns på BH:ar så hade du nog kunnat hitta någon modell som passade om du gått till en riktig butik och fått hjälp @Inte_Ung, beroende på märke och modell har jag provat många som suttit allt från riktigt illa till riktigt bra men bäst blev det med professionell hjälp och jag hittade "hem" först för ca 15 år sedan.Det låter som om du behöver en riktigt bra, stödjande sport-BH. Bristningsmärken kan man även få av hormoner, så kan ju vara läge att justera dosen något?
Jag gjorde faktiskt det. Två olika t.o.m.Med tanke på hur otroligt många olika modeller och skärningar det finns på BH:ar så hade du nog kunnat hitta någon modell som passade om du gått till en riktig butik och fått hjälp @Inte_Ung
Skicka en selfie innan så att han får förbereda sig på hur annorlunda du ser ut nu. Så kanske du minskar hans reaktion lite.Ska troligen träffa min bror i helgen som inte har sett mig på ett tag.
Han har varit emot min resa men jag kan inte leva som han vill att jag ska leva.
Tack, men jag beslutade att jag tror inte det är säkert för mig att träffa min bror. Jag vet aldrig vilka galningar han har i lägenheten. och de är ofta onyktra. Jag ska verkligen pröva som du skriver om BHs. tack för tipsetSkicka en selfie innan så att han får förbereda sig på hur annorlunda du ser ut nu. Så kanske du minskar hans reaktion lite.
Apropå bh så kanske du ska avvakta med en dyr bh tills du dels växt färdigt och dels fått testa dig fram lite själv först. Börja med att prova ut sportbh på typ Lindex och gå med den ett tag för att känna vad som faktiskt är bekvämt och inte. Gärna en mer vadderad så skyddar du lite mot stötar, jag minns hur ömt det var när de växte!
Eftersom jag är fortfarande är attraherad till kvinnor så antar jag att jag är lesbisk. Nu är min sex drift nära noll så jag vet inte.Får jag fråga en sak?
Jag har ganska många transpersoner omkring mig, av många kön(sidentiteter). Det är så klart inget statistiskt underlag överhuvudtaget, men det är däremot påfallande bland just dessa personer att ftm stolt och glatt presenterar sig själva som bögar (om de sas var hetero före transition), medan mtf (de jag känner) förvisso har kärleksrelationer med kvinnor (hetero före transition) men absolut inte ser sig som lesbiska.
Hur tänker du kring det?
Du behöver inte svara, men jag är nyfiken. Hur känner du inför att ge dig in i lesbiska sociala sammanhang? Inte minst bland lite äldre personer, säg 50+, så har ju många lesbiska ofta utvecklat andra former av feminitet än de heterostereotypa. Är det något du känner dig bekväm med?Eftersom jag är fortfarande är attraherad till kvinnor så antar jag att jag är lesbisk. Nu är min sex drift nära noll så jag vet inte.
Men jag absolut inga problem med etiketten lesbisk. Jag väntar mest på att någon slags drift och lust ska komma tillbaka. Och då vet jag
Ursäkta, men vafan håller du på med?Du behöver inte svara, men jag är nyfiken. Hur känner du inför att ge dig in i lesbiska sociala sammanhang? Inte minst bland lite äldre personer, säg 50+, så har ju många lesbiska ofta utvecklat andra former av feminitet än de heterostereotypa. Är det något du känner dig bekväm med?