Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
_01f2f36b-7d70-466d-8c04-454f75c1d52a.jpg
 
Det var någon som skrev om hur jobbigt det måste vara att uppleva att man är född i fel kropp.

Jag kan bara tala för mig själv.

Jag blev medveten om det hela när jag var runt 11.
det var en vår dag och jag stog på Solfagraskolans skolgård i huddinge.
Det var som slag eller uppenbarelse och jag insåg att jag kommer aldrig bli lycklig igen.
vist har jag har varit glad i emellanåt men jag tror att ni förstår.
jag hatade min kropp, jag hatade verkligen all träning och saker som skulle göra mig tuffare.
men utan att skriva en bok av det så har jag inte tyck om mig själv mellan jag var 11 till jag var 48.
Det var en lång tid att inte tycka om sig själv.
När jag äntligen började kunna komma ut.
Så började faktisk tyck om mig själv och ta hand om mig själv.
 
Jag har enda sen mellanstadiet undvikit bilder på mig själv även om det blev bättre när jag blev äldre.
och när jag pratar med dem som har gått längre än vad jag har gjort nu så säger de att det är naturligt att hantera bilder av sig själv före transitionen. sen efter ett tag blir det avdramatiserat och det blir som att se en bild på sin kusin eller likande.
Jag hoppas att det är så.
Det var någon som skrev om hur jobbigt det måste vara att uppleva att man är född i fel kropp.

Jag kan bara tala för mig själv.

Jag blev medveten om det hela när jag var runt 11.
det var en vår dag och jag stog på Solfagraskolans skolgård i huddinge.
Det var som slag eller uppenbarelse och jag insåg att jag kommer aldrig bli lycklig igen.
vist har jag har varit glad i emellanåt men jag tror att ni förstår.
jag hatade min kropp, jag hatade verkligen all träning och saker som skulle göra mig tuffare.
men utan att skriva en bok av det så har jag inte tyck om mig själv mellan jag var 11 till jag var 48.
Det var en lång tid att inte tycka om sig själv.
När jag äntligen började kunna komma ut.
Så började faktisk tyck om mig själv och ta hand om mig själv.

Sist du postade en bild så tänkte jag försöka skriva något om ditt uttryck/utstrålning. Det var något med bilden som gav mig en känsla av att du lät dig synas, ganska hudlös och samtidigt tillåtande den du är, i fred med dig själv. Kanske lite osäker, men inte i vem du är mer hur det ska tas emot. Väldigt vacker kontakt liksom. Det har jag inte sett i andra bilder, från tidigare. Där har utstrålningen mer varit osäker på den du är, kanske rädd att synas. Jag skrev aldrig något, för det känns lite närgånget och kanske helt fel att tolka som jag gjorde - (och det kan ju vara bara fantasier). Men nu när du skriver om det jobbiga att se gamla bilder och hur din relation till dig själv förändras av transitionen, så tänker jag på samma grej igen. Inte konstigt om du varit obekväm i dig själv/din kropp/din ålagda roll så länge att det då blir obekvämt att se hur det varit så länge. Kan inte riktigt greppa omfattningen av en sådan erfarenhet.

:heart

Hur som helst så syns den här skillnaden i relation till dig själv som du berättar om, och det ser underbart ut.
 
Sist du postade en bild så tänkte jag försöka skriva något om ditt uttryck/utstrålning. Det var något med bilden som gav mig en känsla av att du lät dig synas, ganska hudlös och samtidigt tillåtande den du är, i fred med dig själv. Kanske lite osäker, men inte i vem du är mer hur det ska tas emot. Väldigt vacker kontakt liksom. Det har jag inte sett i andra bilder, från tidigare. Där har utstrålningen mer varit osäker på den du är, kanske rädd att synas. Jag skrev aldrig något, för det känns lite närgånget och kanske helt fel att tolka som jag gjorde - (och det kan ju vara bara fantasier). Men nu när du skriver om det jobbiga att se gamla bilder och hur din relation till dig själv förändras av transitionen, så tänker jag på samma grej igen. Inte konstigt om du varit obekväm i dig själv/din kropp/din ålagda roll så länge att det då blir obekvämt att se hur det varit så länge. Kan inte riktigt greppa omfattningen av en sådan erfarenhet.

:heart

Hur som helst så syns den här skillnaden i relation till dig själv som du berättar om, och det ser underbart ut.
Tack, du är mycket insiktsfull. Och ja jag är känslig. Just nu är det en känslig tid för mig. Men tack igen för det fina du skriver. ❤️😭
 
Sist du postade en bild så tänkte jag försöka skriva något om ditt uttryck/utstrålning. Det var något med bilden som gav mig en känsla av att du lät dig synas, ganska hudlös och samtidigt tillåtande den du är, i fred med dig själv. Kanske lite osäker, men inte i vem du är mer hur det ska tas emot. Väldigt vacker kontakt liksom. Det har jag inte sett i andra bilder, från tidigare. Där har utstrålningen mer varit osäker på den du är, kanske rädd att synas. Jag skrev aldrig något, för det känns lite närgånget och kanske helt fel att tolka som jag gjorde - (och det kan ju vara bara fantasier). Men nu när du skriver om det jobbiga att se gamla bilder och hur din relation till dig själv förändras av transitionen, så tänker jag på samma grej igen. Inte konstigt om du varit obekväm i dig själv/din kropp/din ålagda roll så länge att det då blir obekvämt att se hur det varit så länge. Kan inte riktigt greppa omfattningen av en sådan erfarenhet.

:heart

Hur som helst så syns den här skillnaden i relation till dig själv som du berättar om, och det ser underbart ut.
Jag har också tänkt något liknande, du @Tranan har en väldig charm på de nyare bilderna av dig :) Då du tidigare publicerat bilder av dig som man har i varje fall jag tänkt ungefär i banorna av; jaha, ordinär medelålders snubbe. Inget illa menat med det, men jag har uppfattat bilderna som mycket vardagliga. Nu har du en helt annan glädje och lyster på något vis, och mina ögon ser en på något vis mycket sympatisk kvinna :)
 
Jag har också tänkt något liknande, du @Tranan har en väldig charm på de nyare bilderna av dig :) Då du tidigare publicerat bilder av dig som man har i varje fall jag tänkt ungefär i banorna av; jaha, ordinär medelålders snubbe. Inget illa menat med det, men jag har uppfattat bilderna som mycket vardagliga. Nu har du en helt annan glädje och lyster på något vis, och mina ögon ser en på något vis mycket sympatisk kvinna :)
Tack, i de nyare bilderna så är jag mig själv, det var jag aldrig annars!
 
Tack.

det är inte det ända som syns. :rofl: .
Planerar att gå till jobbet igen på måndag.
Och har ett dilemma, ska jag fotsätta att platta till mig. (som jag har gjort ett tag) eller är det dags att sluta dölja.
Kör något neutralt och sportbh.
Litet makeup om du vill.
Typ "Kvinna i Karriären".
Så får de väl bli förvirrade om de känner så.

Du vill ju inte vara man så varför spela teater?
 
Hejja facket!

Jag är en mer ilsken och bullrig person än du.
Så jag hade blivit fly förbannad och skällt ut dem för noter.

För jag går i herrkläder hur mycket som jag vill.
Så det så.

Och det har varit en del trassel med det.
Jag var mer aggressiv förut, Jag har för tillfället tappat förmågan att bli arg. det kommer tillbaka säger de. men så många tillfällen som jag bord blivit arg men inget händer.
 
Jag har mött en främmande människa som log, tittade på pappret med mina personuppgifter och frågade mig om vilket pronomen jag föredrar. Skatteetaten här i hålan i bergen, av alla ställen.

"Vilken könstillhörighet har du?"
"Det står "hon" där sa jag
"Jag ser det, men är det det du vill att jag säger?"
"nej, jag ser mig själv som han"
"Då använder vi det!".

Jag var glad i flera dagar...
Hjälp mig, jag hängde inte med i den konversationen. Var namnet ett manligt och personnummer kvinnligt? Eller tittade personen på dig och undrade, utifrån ditt utseende, om du önskade ett annat pronomen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 072
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 957
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp