D
dashy
Sv: förslag..(långt men snälla..)
tack,trorjag..:smirk: vi har redan haft 2 ston i stallet som brunstat å han bryr sig inte för 5 öre..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
igår fick han massage, massören sa att det inte va någe fel på honom inte, "det satt i huvudet" haha han tyckte det va jätte skönt, det va jätte kul å se.. så det va bara köra på som vanligt.. igår stod han även inne i ca 4 timmar utan problem.. kul va..
![]()
Okey,vet inte om ja kan hålla me dej..säger ABSOLUT INTE att man ska slå en häst men som d verkar så är han juh ganska elak och om en häst går till attack i hagen/boxen så kan man juh inte bara stå där eller flytta på sej för då tar hästen övertaget!!Hade en liknande häst i stallet för ett tag sen och mot honom var man tvungen att sätta hårt mot hårt,man måste juh ändå vissa vem som bestämmer,vet att det kan låta hårt men så är d..däremot kan jag hålla med att man kan prova med olika NH övningar eller om man vill ta ut nån som är duktig på sånt..Lycka till nu Dashy!!
![]()
![]()
En häst är aldrig elak. Om man uppfattar en häst som attackerar i hagen som elak, så är det helt fel. Hästen är troligtvis väldigt ängslig och har ingen han känner riktigt förtroende för. Jag har vart med om två hästar som blev "elaka" mot ägarna, bröt sig ut från boxen, attackerade och var allmänt svåra att hantera. Efter mycket tålamod, kärlek och försiktighet med dessa hästar blev de som förbytta. Att sätta "hårt mot hårt" i detta fall är helt fel. Det funkar säkert för stunden, och då menar jag stunden, sen kommer framtiden, och tio ggr värre häst.
Men du fattar juh inte va ja menar å ja orkar inte ens förklara igen..d går jätte bra för dashy nu så va spelar d för roll..om du inte förstår så är d synd men men..men måste fråga en sak..tillåter du att en häst sparkar dej??du gör inget åt då eller??du står bara där å kollar på??
ska ta ut en massör nu, men tvivlar på att han har ont nån stans, red lektion idag å det gick jätte bra, tror nästan bara att han e lat.. gick bra idag några bockningar men inge annat.. han bockar när jag kräver.. idag jätte snäll i hagen å i boxen..
![]()
Men du fattar juh inte va ja menar å ja orkar inte ens förklara igen..d går jätte bra för dashy nu så va spelar d för roll..om du inte förstår så är d synd men men..men måste fråga en sak..tillåter du att en häst sparkar dej??du gör inget åt då eller??du står bara där å kollar på??
![]()
hallå!!![]()