Förskola och egen verksamhet

Ann

Trådstartare
Har egen verksamhet jordbruk/djurhållning. Ett barn på förskola (25h) och två små hemma. Nu önskar jag ha utökad tid på "dagis" för att hinna med hemma också. Barnet går mellan 9-14 alla dagar och vi har 2 mil enkel resa till dagis. En stor del av dagen går till i och urpackning av barn och resor. Vill tillägga att hon gillar dagis och kompisarna där.
Har någon egenföretagare erfarenhet? Min tanke är att ta ut 25 h föräldrapenning och sedan resten i arbete på den egna verksamheten.

Sv: Förskola och egen verksamhet

Om jag fattat saken rätt så får du ha barnet på dagis under den tid du arbetar. Om arbetet till viss del (eller till 100%) utförs hemma har inte med saken att göra.

Sv: Förskola och egen verksamhet

Ja, det låter helt klart rimligt. Jag har ringt idag och de skulle återkomma. Min tanke är att ta ut max 25h hos FK/v för den tid barnet har rätt till och lägga den på småsyskonen och resterande tid på gården, bokf etc. Då blir vi mer flexibla och kan vara ledig heldagar tillsammans mot som det är nu med timmarna varje dag.

Liknande trådar

Småbarn Vi har börjat ha vår dotter blöjfri här hemma. Det går hur bra som helst i stort sett inga olyckor alls, men vi sätter henne på pottan...
Svar
12
· Visningar
2 196
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 586
Senast: Sonic76
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 165
Senast: cirkus
·
Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 052
Senast: ekra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024