Försäkringskassan accepterar inte min grad av sjukskrivning

Tyvärr finns det nog inte mycket att välja på. Föra din talan själv (och då behövs det dessvärre läsas på för att skaffa ammunition) alternativt ta in någon som för talan åt dig (ombud eller bekant).

Eller det oacceptabla: acceptera FK´s avslag.
 
Ja, det tycker jag du ska göra då! Det kan hjälpa dig väldigt mycket, arbetsgivarens stöd ger dig både tyngd mot FK och trygghet.

En kollega hamnade i kris när hens sjukskrivning inte blev godkänd alls häromåret. Kollegans fot var trasig och hen kunde inte ens gå ut med hunden och FK menade att det finns alltid något man kan utföra på sin arbetsplats. Arbetsgivaren klev in och röt i och det gick så långt att arbetsgivaren, kollegan och facket satt på samlad sida av förhandlingarna mot fk i tingsrätten, och fk fick vackert ta att de gjort fel i domen som blev till kollegans fördel. Hen hade aldrig klarat av den processen utan arbetsgivarens stöd.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
849
Senast: Stekspaden
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 084
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 730
Senast: fejko
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 817
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp