Försäkringsfråga

Tez1

Trådstartare
Undrar om någon vet hur det brukar gå till.
Hästen i fråga har varit på klinik och röntgat bogleden tidigare(snart två år sen). Ingen behandling sattes in då.
Kan försäkringsbolaget börja knorra nu när jag vill få en röntgen igen och en titthålsoperation? Hästen har ingen reservation i sin försäkring men ej heller friskförklarad sen tidigare.
Jag är urdålig på detta med försäkringar som tur är(har inte behövt använda det så mkt)
/T

Sv: Försäkringsfråga

Det är bara att tuta och köra. Om det krävs röntgen och operation så ersätter förs.bolaget det under förutsättning att hästen är korrekt försäkrad.

Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 087
Senast: Lavinia
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
33
· Visningar
2 269
Senast: Idaw83
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
15 956
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 552
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka