Försäkringar...

MaRomer

Trådstartare
alla dessa hundförsäkringar.

Tänkte ni kunde hjälpa mig genom att skriva vad du har för försäkring på din hund och givetvis vad det är för hund. Även årskostnad.

Skriv även för och nackdelar, om du har bytt och i så fall varför.

Är nyfiken av mig=)

Sv: Försäkringar...

Själv har jag folksam, och resten har jag redan glömt bort. Men jag tycker att de är billiga och bra! Har även dem till mina hästar.

hehe=)

Ibland kan det vara lite kinkigt att byta försäkring, för plötsligt inkluderas inte problem som hunden har just nu, tex magproblemen din har nu.
Vill du inte fortsätta på det bolag som uppfödaren har haft? Vad har hunden för försäkring just nu?

Man ska inte byta bolag om inte hunden är fult frisk.
Inget bolag tar sjukdommar bakåt i tiden.

Jag har Folksam för att uppfödaren hade det, det var enklast så. Vi fick papper direkt i handen och det var bara att skriva på och skicka.

Tydligen verkar detta bolag ha lite billigare premier än vissa andra, läste en annan tråd tidigare idag som hade en väldigt hög årskostnad.

Annars har jag bara erfarenhet av Agria med hästen och småhundarna. Tyvärr har jag ingen försäkring på katterna:(.

Jag har IF med veterinärkostnad upp till 40 000 kr, även livförsäkring. Händer det något kostar det mig 2500 kr i självgift o jag kan samla på mig kostnaderna i 1 år o sen skicka in. Allt över 2500 kr får jag tillbaka...

Tog denna försäkring just för att jag vill veta vad veterinärkostnaden blir. Spelar ju ingen roll hur hög räkningen är, jag har alltid samma kostnad.

Jag har en dansk/svensk gårdshund o betalar 144 kr/ mån för denna försäkring.

Agria, har bra täckning och snabb och smidig service.

Men byt för guds skull inte bolag på valpen nu när den redan varit sjuk, har du otur kan du få reservartioner på allt som har med magen att göra. Dessutom är det oftast 30dars karens på sjukdomar. Ofta är det lika bra att vara kvar i uppfödarens bolag om man inte har speciella krav/önskemål.

Jag har Agria till alla mina djur! Eller ja hundarna och hästen!;)

Har folksam, funkar bra tycker jag. Vi har våran hund försäkrad i 9000 liv och 40. 000 veterinärvård. Vad det kostar beror nog lite på vilken ras man har, har en whippet och de är ju en väldigt synd och frisk ras, så blir lite billigare då! Betalar 179 i månaden tror jag om jag inte minns fel!

Jag har Sveland, veterinärvård upp till 40.000kr, liv och tillägg avel & bruks. Självrisken är 1400kr + 25%.

Nu detta året går hon på Junior och då kostar det 956 kr, sedan fr.om nästa år kostar det 1810 kr.
Sedan har de bonus för varje skadefritt år (sänks med 5%/skadefritt år, högst 20%)

Schäfer.

Jag har IF VeterinärXtra (40.000:- ) och livförsäkring, har fast självrisk på 2500:- , tillkommer ingen procent på det.
Betalar 210:-/mån för både veterinär och liv och har en Chinese crested dog.

Hon funderar ej på att byta bolag utan är bara nyfiken på övriga!!

(svarar åt syster)

Finns 4 bolag som försäkrar djur:
Agria (länsförsäkringar) Folksam, IF och Sveland.

De ha lite olika villkor och vilka olika typer av försäkringar de kan erbjuda.
Premien beror på ras, kön, var man bor, om man har fler försäkringar. (mängd eller uppfödar rabatter)
På IF tex blir det också rabatt på hunden om man har sak/person försäkringar också i IF. (vet inte om övriga bolag har det också)
Sedan beror det självklart på vilken typ av försäkring och vilken självrisk man väljer.
Enklast är det att helt enkelt ringa bolagen och fråga, är ju bara 4 st att ringa.

Tänk bara på att aldrig byta bolag om inte hunden är fullt frisk, inget bolag tar sådant som redan finns!

Vill ni veta mer om just IF får ni gärna PM mig om det är ”personliga” frågor, allmänna tror jag att det är OK att skriva här:confused:

Jag har if, mycket eftersom de inte har någon övrig procent. Har 40'000 i veterinärvård och ca 20'000-23'000 i liv på hundarna och betalar ungefär 200 kr/månad/hund.

Har funkat superbra och jag har aldrig haft några problem. Kommer antagligen även att ta över hästarna från Agria till If eftersom jag anser att Agria har för många undantag...

Jag har Folksam och betalar 1800 kr/år (dubbel veterinärvård, tror det är 40000) för min staff.

Ska passa på att fråga i den här tråden istället för att skapa en ny:

Vad tror ni om att ha dubbel veterinärvård på en kastrerad tik? Onödigt?

Uppfödaren tyckte det var bra att ha dubbel på tikar eftersom det inte är så ovanligt med livmoderinflammation, så då körde jag på det.

Bara fråga på! Jag är ju ny hundägare så även jag skulle vilja veta lite mer ang hundförsäkringar!

Jag planerar ju att kastrera min hane då det finns så många tikar i min "familj". Ska man tänka på något speciellt då vid försäkring? D.v.s ska man ringa in och tala om detta? Det dröjer ju ett bra tag innan han blir av med sin manlighet men alltid bra att veta! =)

Tack alla ni som har svarat. Och som min syster skrev så tänker jag inte byta bolag utan undrar bara!

Jag har Folksam och betalar 1800 kr/år (dubbel veterinärvård, tror det är 40000) för min staff.

Ska passa på att fråga i den här tråden istället för att skapa en ny:

Vad tror ni om att ha dubbel veterinärvård på en kastrerad tik? Onödigt?

Uppfödaren tyckte det var bra att ha dubbel på tikar eftersom det inte är så ovanligt med livmoderinflammation, så då körde jag på det.

Med tanke på vet kostnader så hade jag nog behållt den dubbla.
vet inte hur mycket mer du får betala för den, ta reda på vad priset skulle bli om du ändrade till enkel och fundera sedan på om det är värt den extra avgiften eller ej, är mitt råd.

Grand Danois hane försäkrad i Folksam livs 10.000 Vet.vård 40.000 kostar 299kr/månad

Grand Danois tik försäkrad i Folksam livs 5.000 Vet.vård 40.000
kostar runt 200 i månaden (mamma står på hennes försäkring och hon har flera hundar försäkrade i folksam ochh ar mängdrabatt)

Cavalier tik försäkrad i folksam, livs 5.000 och vet.vård är jag inte hundra på, men runt 20.000 kanske
kostar cirka 85 kr i månaden, har för mig att jag betalade runt 400 för ett halvår.

har agria till min dobermann. Liv, vet o bas. 11.000 livförsäkring och 60 000 i vetrinärvård. betalar 2912 kr om året. dock dras 30%av kostnaden första året och sen 10%

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 654
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 196
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 071
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka