Försäkringar

Sv: Försäkringar

Jag har folksam på mina 3 hundar

självrisk 1500+20%
livbelopp mellan 6000 (gammelhunden) o 17.000
dubbel veterinär vård 40.000 (utan gammelhunden som pga ålder krympt till 35.000)
Har i dagsläget massa rabatter som fri veterinär vård o 10% hemförsäkrings rabatt. Så dumt att skriva vad jag betalar i månaden.

Är dock superglad att hundarna är försäkrade. Gammelhunden har jag opererat för juvertumör (drygt 10.000kr kostade det) samt även opererat bort livmodern på henne pga livmoderinflamation (kostade 14.000) Allt inom 6 månader.

Är supernöjd med Folksam då de aldrig krånglat (haft dom till mina djur häst hund katt i massa år) o nu senast fick jag även "betalt" för en tandurdragning som ej enl veterinär inte borde gått på försäkringen.

KL

Agria har också upp till 50 nu, men när jag tecknade föräkringen låg den på 60 så jag antar att de är ersättningskyldiga enligt avtal? Kan hända att jag har fel ang Sveland, men jag tror detsamma gällde där.

Jag har Folksam och det har hunden haft sedan start. Hon var ganska ofta och klantade sig som valp så jag har fått använda försäkringen och det har aldrig varit några problem. Jag har Liv och Dubbel Vet. Betalar årsvis.

Vad har ni för försäkringar på era vovvar?

Rörlig/fast självrisk? Betala per månad osv?
Hört bra/dåliga saker om försäkringsbolagen?

Jag har för tillfället if, och är helt nöjd, tänkte bara att det inte skadar
att kolla upp sina alternativ :d
Agria till både två. både två får rehab + medicin tillval.

självrisk 1100 +15%

och så betalar jag strax innan 2000 per år för taxen och strax över 2000 för blandras (193 + 224 i månaden). just blandras har redan förbrukat sina 30 000 av 50 000. inga problem alls med agria att betala för det eller rehabilitering. vi är nöjda!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 087
Senast: Lillefrun
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 422
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 449
Senast: morgaine
·
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka