försäkring

wtf

Trådstartare
som ni kanske vet så har jag en omplacering, är inte så hajj på det där med försäkringar..
meen, han har agria livförsäkring (?) och kostnaden för det är 2000 om året (juni).. vad jag undrar är om man kan lägga om det där så att man betalar i kvartalet? jag står inte som ägare ännu, men ska fixa det där snart iom att vi ska fixa pass åt honom..

hjälp :bump:
 
Sv: försäkring

tror det bara går att välja helår,halvår,eller att dom drar från ditt konto varje månad! jag har halvår till alla mian djur!
 
Sv: försäkring

Livförsäkring faller bara ut om hunden skulle dö av ngn anledning, kolla så att du oxå har en vetrinärvårdsförsäkring ifall din hund skulle bli sjuk, den är nästan viktigare än livförsäkringen! Betalning kan ske helår, halvår el. månadsvis. Lycka till!!
 
Sv: försäkring

Vem har tecknat försäkringen?
Är det du eller den förre ägaren. Jag tror inte att du får ut något om det var den förre ägaren som tecknade den. Om det var den förre ägaren så kolla ordentligt med försäkringsbolaget vad som nu gäller.

Ska du teckna en ny försälring så fundera igenom vilka villkor du vill ha och gör sedan en förfrågan hos olika bolag. Agria är bra men oftast mycket dyrare än andra bolag. För min del så fick jag i stort sett samma försäkring drygt 1000:-/år billigare hos IF.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 793
Senast: Hermelin
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 581
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 681
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej igen! Undrar hur mycket pengar ni lägger ner på hund/ hundar i månaden? Inkl. Försäkring, hundfoder, mediciner osv. håller på räknar...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 485
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp