Försäkring till två hundar...?

MiiaLi

Trådstartare
Hej!

Jag ska nämligen försäkra två blandras-hundar. Jag behöver nu hjälp från er på Buke för att välja "rätt". Jag har hört att vissa försäkringsbolag försäkrar två hundar till billigare pris.

Hjälp mig snälla :)

PS. De är 5 reps. 6 år gamla. DS.

Sv: Försäkring till två hundar...?

Jag har aldrig hört att det skulle vara billigare med två? Agria har rabatt vid tre. Vilket försäkringsbolag som är bäst för dig kan bara du avgöra :). Det beror på om du vill ha fast eller fast + rörlig självrisk, och nivån på dessa, om du vill ha livförsäkring eller bara vetvård, vad som ska ingå i vetvården osv. Är de försäkrade i dagsläget? Eller ska de försäkras första gången? Har de varit sjuka eller skadade någon gång? Allt sånt påverkar.

På de flesta försäkringsbolagens hemsidor kan man fylla i alla uppgifter och få det uträknat vad premien kostar och läsa vad som ingår.

Sv: Försäkring till två hundar...?

Jag håller med Cillamuffins i allt. Kontrollera även hur de olika bolagen gör med veterinärvårdsförsäkringen när hundarna blir äldre. De gör väldigt olika. Vissa drar ner på ersättningen, så att den blir lägre ju äldre hunden blir. Jag tror att något bolag upphör helt med försäkring på hundar som är över 12 år (tror jag det är). Vissa drar bara ner till ett visst minimibelopp. Ett av bolagen behåller full ersättningssumma, men försäkringen blir lite dyrare istället. Det alternativet är jag glad att jag har. Ofta är det så med äldre hundar att de blir oftare sjuka och då kan det vara bra att ha full ersättning.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 712
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 665
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 455
Senast: lirco11
·
Hundträning Hej allihopa. Jag behöver be om hjälp. Har suttit och tänkt och försökt förstå men kommer inte fram till något. Kan vara att jag är...
2
Svar
24
· Visningar
3 024
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025