Försäkring Chinese Crested

BulletForMyValentine

Trådstartare
Ni som har Chinese Crested, vad kostar eran försäkring? Och vad har ni för försäkring?
Kollade på försäkring till min men vet inte om jag har lust att betala 3 gånger så mycket för vovven som för min häst:/

Sv: Försäkring Chinese Crested

Min Cc (iofs en puff) kostar strax över 200 i månaden, försäkringsmässigt. Det tycker jag är billigt. Hästen kostar 900 :crazy:

Så dyrt var det inte när jag hade en cc. Betalade runt 1700 om året för honom i Folksam.

försäkringen låg på 40 tusen vetvård. 9 tusen liv. 1500 kr i självrisk + 20% rörligt.

Senast ändrad:

hoppar in för blev lite nyfiken och satt och lekte och fick fram 1708 kronor/år livförsäkring och 40tusen i vetvård

Det beror på var man bor. Hade jag bott i norrland hade min hunds försäkring varit 1000 kr billigare, inåt landet några hundralappar. Vet inte vad de går på, drunkningsrisken? :D

Ts har du kollat alla bolag?

2587 fick kag det till på optimal, 10000 i liv och 50000 i vet.vård. Om fu hade bott i min kommun alltså, tjörn, men här är lika dyrt son i sthlm, så dyrare blir det inte.

Senast ändrad:

Får då hälsa min sambo att vi aldrig flyttar från Norrland, han kommer jubla!

Ni som har Chinese Crested, vad kostar eran försäkring? Och vad har ni för försäkring?
Kollade på försäkring till min men vet inte om jag har lust att betala 3 gånger så mycket för vovven som för min häst:/

Kolla även in det för några år sedan nystartade bolaget optimal. Lite andra försäkringsvillor i vissa lägen, men å andra sidan billigare premier. Allting handlar om hur långt man är villig att gå i behandlingsväg.

Jag betalar ca. 650 kr/månad för fyra kineser men då har jag rabatt hos försäkringsbolaget, utan rabatt hade jag fått betala runt 900 kr/mån.

Liknande trådar

Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 143
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 497
Senast: Grazing
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit