Försäkrad - enbart vetrinärvård

J

jambooo

Är det någon som har valt att enbart vetrinärvårdsförsäkra sin häst och inte ha ett "livbelopp"?

Har det fungerat som det ska? Hört skräckhistorier om att inte försäkringsbolagen velat behandla några skador alls eftersom det blir billigare för dom o ta bort hästen när inget livbelopp finns och måste betalas ut. Elakt förtal eller finns det någon sanning i detta?

Sv: Försäkrad - enbart vetrinärvård

Jag vet beträffande mitt eget bolag, och är rätt är rätt säker på de andra bolagen också, att de absolut inte bråkar om du har enbart en veterinärvårdsförsäkring och behandling kanske kostar 50 eller 100 000:- (t.ex. buköppning). Då skulle ju alla hästar som var lågt försäkrade (5-20 000:-) vara billigare att ta bort vid dyra ingrepp.

Nej, det är bara skrönor.

A

Jag har under snart 15 års tid haft de flesta av mina hästar endast veterinärförsäkrade.

Har aldrig haft några som heslt problem med det, utan alltid fått den behandling som tillfällena krävt.

Jag tror inte ett dugg på det du hört, bull shit...brukar vi kan kalla sådant:D:angel:

Om du hört detta från "säker" källa, dvs någon som verkligen råkat ut för det - skulle jag nog fråga vilket bolag som har resonerat så. Men om det "bara" är ett rykte så ska du nog inte lägga så mycket tilltro till det (såsom enligt min uppfattning alla rykten skall behandlas), men givetvis så behandlas försäkringstagare olika av bolagen. Se till att försäkra i ett bolag med kunder som är nöjda efter en - helst flera skadehändelse!!! Detta gäller oavsett vad du föräsäkrar då jag hört skräckhistorier (från säker källa) om vissa bolag och där skulle jag inte ens försäkra reservdäcket till bilen.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 414
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 228
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 576
Senast: bellala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama