Försäkra importerad häst

Eligible

Trådstartare
Behöver man skicka in vet. intyg (utfärdat av svensk veterinär) till samtliga försäkringsbolag för att få en giltig försäkring om man importerar en häst från ett nordiskt/skandinaviskt land? Hästen i fråga kostar under 20 tusen.

Sv: Försäkra importerad häst

Samtliga?
Kontakta det bolag du har tänkt dig. Jag har Folksam o där krävs besiktnings intyg om du vill försäkra hästan för 30k o uppåt

När jag försäkrade mina 3 tyska hästar gick det bra med det tyska veterinärintyget som jag fick i samband med köpet.
Inga problem.

Ja, jag menade alltså om det var nåt bolag som inte krävde intyg, eller om det var så generellt. Jag uttryckte mig lite dåligt...

Jag kontaktade försäkringsbolaget jag har på min andra häst och eftersom det var en så ung häst så krävdes inget vet.bes.intyg.

Tack för alla svaren! :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 483
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 280
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 940
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka