Försäkra häst över 15 år?

Zolimita

Trådstartare
Maxåldern för nyteckning av försäkring är väl 15 år? Om jag ska köpa en häst som är 16 år,får man teckna en veterinärvårdsförsäkring då?
Eller går det inte alls att försäkra en häst som är 16 :confused:

Sv: Försäkra häst över 15 år?

Det varierar mellan bolagen och vilken ras du har hur gamla de får vara vid nytecknande, men har hästen ingen försäkring idag som du kan ta över? :idea:

Oftast kan man inte försäkra en häst över femton år, vissa bolag har sexton. Men om du köper en äldre häst/ponny kan du "ta över" förra ägarens försäkring, detsamma gäller om hästen/ponnyn inte klarar sig genom vetrinärbesiktning ua.

Hur funkar det då det är en ridskola som säljer,jag menar om de har någon annan sorts försäkring i och med att det är en ridskolehäst :confused:
Tacksam för svar!

Fråga dem om hästen har en försäkring! Kolla även upp ras och om den har papper samt kolla med försäkringsbolagen här på nätet, där kan du kolla direkt de olika villkoren. Men smartast är som sagt att överta försäkringen om det finns någon.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 452
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 118
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 333
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10