Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Maxåldern för nyteckning av försäkring är väl 15 år? Om jag ska köpa en häst som är 16 år,får man teckna en veterinärvårdsförsäkring då?
Eller går det inte alls att försäkra en häst som är 16
Oftast kan man inte försäkra en häst över femton år, vissa bolag har sexton. Men om du köper en äldre häst/ponny kan du "ta över" förra ägarens försäkring, detsamma gäller om hästen/ponnyn inte klarar sig genom vetrinärbesiktning ua.
Hur funkar det då det är en ridskola som säljer,jag menar om de har någon annan sorts försäkring i och med att det är en ridskolehäst
Tacksam för svar!
Fråga dem om hästen har en försäkring! Kolla även upp ras och om den har papper samt kolla med försäkringsbolagen här på nätet, där kan du kolla direkt de olika villkoren. Men smartast är som sagt att överta försäkringen om det finns någon.
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare.
Vi har en ponny sedan 3 år...
Hästmänniskan
Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av.
Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.