Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Status
Stängd för vidare inlägg.
(DT)
Hästen Gilda utsattes för övergrepp i sitt stall i Vikarbyn och veterinären kunde konstatera yttre skador på hästen. Polisen har inlett förundersökning och tagit DNA-prov i jakten på förrövaren. Flera förhör gjordes under tisdagen, men ännu har ingen misstänkt gripits.

http://www.dt.se/nyheter/rattvik/article386207.ece

Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Inlägg 137, kan du svara.

Och ditt senaste, hur gör du den jämförelsen?, men som sagt inlägg 137.

Inlägg 137, kan du svara.

Och ditt senaste, hur gör du den jämförelsen?, men som sagt inlägg 137.

Därför att samma problematik uppstår, den som ni tagit upp hittills som stötesten mot ett förbud, att oskyldig kommer ett dömas som endast utför normala sysslor som har med skötsel av häst/djur att göra, om någon skulle smygfota och skicka in till polisen, alltså att den situtationen skulle uppstå är ju befängd. Sen vet jag inte riktigt vad du menar med inlägg 137 men gör ett försök.
Ok, jag anser kanske inte heller att pastejslickande hunden får psykiska depressioner eftersom den endast är inställd på just pastej, nämligen att äta och inget annat. Men ett sådant fall kommer ju aldrig att komma till åtal eftersom ingen kommer att driva fallet, fast iofs så kanske för den störda männsikan skull, som håller på detta vore bra så den fick hjälp.

Ok, jag anser kanske inte heller att pastejslickande hunden får psykiska depressioner eftersom den endast är inställd på just pastej, nämligen att äta och inget annat. Men ett sådant fall kommer ju aldrig att komma till åtal eftersom ingen kommer att driva fallet, fast iofs så kanske för den störda männsikan skull, som håller på detta vore bra så den fick hjälp.

Det är därför jag är emot en lag som gör det möjligt att driva ett sådant ärende, och flera liknande, eftersom djuret faktiskt inte lider. Äckligt, frånstötande, men djuret lider inte och faktiskt så tror jag inte att den människa som är intresserad av sådana aktiviteter är särskilt störd.

Det är därför jag är emot en lag som gör det möjligt att driva ett sådant ärende, och flera liknande, eftersom djuret faktiskt inte lider. Äckligt, frånstötande, men djuret lider inte och faktiskt så tror jag inte att den människa som är intresserad av sådana aktiviteter är särskilt störd.

Men det tror nämligen jag, att inte står det rätt till där inte.
Jag tror ingen skulle driva ett sådant ärendet, men för att för den skull strunta i en lag pga av det skälet är bara löjligt, som dessutom kan hjälpa till att skydda massivs med ston som blir utsatta för detta övergrepp.
Det finns en gränsdragningsproblematik men det finns det även i andra mål, så detta problem ser inte jag som ett stort hinder.

Tack, nu förstår jag ditt motstånd mot att sexuellt utnyttjande av djur inte bör föbjudas.

Fråga: Byt ut den pastejslickande hunden mot ett barn. Är kvinnan med pastejen i underlivet fortfarande inte särskilt störd?

Du kan givetvis tycka att det är osmakligt att jämföra djur och barn och därför välja att inte svara. Men isåfall förstår jag inte hur det skulle vara mindre osmakligt att jämföra djurvård/djurskötsel med tidelag och sexuellt utnyttjande.

Senast ändrad:

Oavsett frågan om lag eller ej i sig så är påståendet felaktigt. Tidelag är exempelvis inte förbjudet i:
Belgien
Danmark
Finland
Tyskland
Schweiz

Vag har du för källa till det här?
Vad jag har kunnat läsa mig till är det endast 2 länder i Europa som ej förbud mot tidelag.

Håller med dig, bortkommen! :bow:
Våra jämförelser är osmakliga, deras är helt i sin ordning....:confused:
Dessutom förordar Sveriges Veternärförbund ett förbud.

Jag vill bara tala om att som ägare till denna häst är detta bland det värsta man kan vara med om. Jag kan tacka han däruppe att hon inte var helt sönderskuren och blodig när jag hittade henne. Veterinär har undersökt henne samma morgon och kunde konstatera att hon inte kunnat gjort skadorna själv, så pass omfattade var dom.. Sen att hon skulle ha njutit av situationen kan man ju fundera över, skulle du själv tyckt att det varit skönt att blivit riven med ett vasst föremål i hela underlivet? Hon hade lite feber på morgonen och hade riktigt ont, men som tur var verkade förövaren inte ha skadat henne inuti. Vi hade tur denna gång, och en hel del övervakning har satts upp, men till alla era hästägare, var på er vakt, dag och natt!

Våra jämförelser är osmakliga, deras är helt i sin ordning....:confused:

Det är för att vi representerar De onda:devil:

Dessutom förordar Sveriges Veternärförbund ett förbud.

Veterinärförbundet?! Vad kan de om djur? De är ju bara ett gäng humbuggande moralister som inte förstår hur djur tänker dvs att det kan vara skönt att en människa har sex med dem :angel::p

Förresten så svarade du inte på inlägg 138.

Det är för att vi representerar De onda:devil:
Nej, det är ju vi som är de goda! :p

Veterinärförbundet?! Vad kan de om djur? De är ju bara ett gäng humbuggande moralister som inte förstår hur djur tänker dvs att det kan vara skönt att en människa har sex med dem :angel::p
Ja, inte kan dom ha nån kunskap om djur inte....:angel:

Jag vill bara tala om att som ägare till denna häst är detta bland det värsta man kan vara med om. Jag kan tacka han däruppe att hon inte var helt sönderskuren och blodig när jag hittade henne. Veterinär har undersökt henne samma morgon och kunde konstatera att hon inte kunnat gjort skadorna själv, så pass omfattade var dom.. Sen att hon skulle ha njutit av situationen kan man ju fundera över, skulle du själv tyckt att det varit skönt att blivit riven med ett vasst föremål i hela underlivet? Hon hade lite feber på morgonen och hade riktigt ont, men som tur var verkade förövaren inte ha skadat henne inuti. Vi hade tur denna gång, och en hel del övervakning har satts upp, men till alla era hästägare, var på er vakt, dag och natt!

Enl DT så blev du el någon annan överfallen på eran gård igår. Stämmer det?! Vad är det som händer och vad är det för galningar som kutar fritt i erat område?

http://www.dt.se/brottsplats/article388420.ece

Vilket inte innebär att alla medlemmar är för ett förbud.
PL

Jag förstod att du inte delar deras uppfattning i frågan. Men jag tycker personligen det skulle kännas fel att vara medlem i ett förbund som inte delar min uppfattning.

Det kanske finns fler frågor!!!!
Undrar hur många medlemmar någon organisation skulle ha kvar om alla som hade skilda meningar i någon fråga gick ur??? Hur tror du egenligen att föreningsliv o politik fungerar?
Vilket fack är du med i? Håller du med i varenda fråga?
När det gäller SVF har den här frågan inte varit uppe på medlemsnivå.
PL

Senast ändrad:

Protesterar då inte de medlemmar som inte tycker att SVF representerar dem då de vill ha ett förbud mot detta?

Bra att de denna gång skriver om vad det handlar om: En speciell form av sadism. Det är skadandet de (gärningsmän av detta slag) är intresserade av, inte sex.

Det kanske finns fler frågor!!!!
Undrar hur många medlemmar någon organisation skulle ha kvar om alla som hade skilda meningar i någon fråga gick ur??? Hur tror du egenligen att föreningsliv o politik fungerar?
Vilket fack är du med i? Håller du med i varenda fråga?
När det gäller SVF har den här frågan inte varit uppe på medlemsnivå.
PL

Jag är inte med i nåt fack! Jag gick ur Lärarförbundet för 15 år sedan, har ej sen dess varit medlem i något annat fack.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Dalarnas Tidningar) För en månad sedan utsattes två hästar för övergrepp i Vikarbyn. Polisen har ännu inte hittat något som kan peka ut...
Svar
0
· Visningar
724
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Dalarnas Tidningar) Drabbade kräver att polis och åklagare ser till att misstänkt åker fast VIKARBYN Oron för fortsatta hästövergrepp...
Svar
0
· Visningar
938
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (DT) En man är skäligen misstänkt för två konstaterade övergreppen på hästar i Vikarbyn för några månader sedan. - Vi har nu fått...
Svar
0
· Visningar
572
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama