- Ännu en gång, jag tycker inte det är OK med sexuellt utnyttjande eller övergrepp, men inser att det finns situationer där vi begår värre övergrepp mot våra djur, och att det då är helt OK, bara för det inte är sex med.
- För min del får den lag som finns mot pedofiler och dess straff gärna skärpas.
- Det var tidelag jag menade
- Vi har inte diskuterat porrbilder, djur- människa.
- [I]Inte???[/I]
- Inte OK att stoppa in sin snopp, men hästen lider inte mer än en arm som dras ut och in, ända till livmodern.
-???? Den pyttelilla som inte gjorde skada...
- En människa som har lättare umgänge med djur, gnider sig, eller låter sig pastejslickas, då skrev jag "tror inte" de är "särskilt" störda.Tror, inte vet.
[I]Men jag tror definitivt att de är störda.[/I]
- I ditt huvud tror du att andra har den åsikten att hästen njuter, när de inte tycker som du,-jag har aldrig skrivit det.
??? Brunstig sto som njöt, kvastskaft mm ??? Hmmm....har absolut för mig att du har skrivit så.
Vi får se nu om du kan läsa och samtidigt förstå vad jag skrivit, men det verkar inte särskilt troligt att du kan klara det.
[
I]Och precis så skrev jag i ett PM för 1 minut sen. Typ; -Ginnies kommer väl återigen hävda att hon inte sagt någonting på min lista och hänvisa till att jag har dålig läsförståelse. [/I]
Men nåväl, jag återgår till min fråga:
Vad är det i sinnestämningen som skadar hästen vid användandet av en kuk som inte finns och skadar vid en seminering och dess tillhörande undersökningar?
[
I]Affekt! Har skrivit det förut.[/I]
Och jag undrar igen, varför blir en del ston panikslagna, en del av den anledningen att en stor arm trycks upp i ändtarm eller vagina, så att de får panik och skadar sig själva, jag menar om det nu är sinnenstämningen som skadar så borde de inte alls bli oroliga vid sådana undersökningar, eller?