Förmodligen dräktig?

Croquis

Trådstartare
Nu är mitt sto kollat på 16:e, 17:e och 19:e dygnet, och det ser ut möjligtvis ut som hon har två fosterblåsor, en som verkar gå tillbaka och en som växer saaaakta. Hon hade ju en del cystor så det är tydligen jättesvårt att se eftersom den eventuella fösterbåsan växer så långsamt. Hon är inte på väg in i någon brunst så det finns inget att seminera på, men vet vågar inte heller säga säkert att hon är dräktig. Ny koll är på måndag, då på 23:e dygnet.
Är hon dräktig är det smått fantastiskt, eftersom det är på första försöket och hon har varit svår förut. Seminerades -02, då dräktig på fjärde försöket och så igen -04 och då blev det inget. Nu var hon skadad under semineringen och rasade dessutom massor i vikt under tiden på seminstation.

Det var svårt att se dräktighet på henne förra gången hon var dräktig också, fosterblåsan växte långsamt och hon konstaterades säkert dräktigt på 22:a dygnet. Den dräktigheten gick hon sedan 40 (!) dagar över tiden.:crazy: Fölet var normalstort, dock med väldigt långa ben.

Är det bara sådan som hon är? Att hon har "långsam" tillväxt på fostret? Om det nu är något den här gången, bör jag vänta mig att hon går över i samma utsträckning som förra? Någon som varit med om något liknande?

Håll tummarna för att det är en liten där inne!

Mia

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 789
Senast: _Taggis_
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 695
Senast: kopparberg
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
Avel Var på 17-dagars koll idag med mitt sto som är seminerat med Roosevelt. (Kom igång sent i säsongen pga skada, så vi har bara gjort detta...
Svar
4
· Visningar
1 317
Senast: FlipTheFrog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka