Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men man får ju göra som man vill, eller hur? Bara för att barn plågas till döds i jakten på glittret i Kongo så kan väl JAG få glittra lite? Man förlovar sig ju bara en gång!Jag vet att det är min egen åsikt men jag sitter faktiskt som en fågelholk inför delar av den här diskussionen. Kan inte få in i mitt huvud att man vill lägga sexsiffriga belopp på en ring. Jag har aldrig tänkt tanken.
Toppen tack för tips!Stenen heter Moissanite, finns tydligen i naturen men de kan tillverkas i lab. Jag vet inget om dom förutom att jag såg den här Youtube videon. Tror hon hade små diamanter i sin ring med om man vill se hur de skiljer sig. Känns iaf som ett rimligare alternativ rent etiskt enligt mig
Äsch då, du är inte ensam. OM jag någonsin tänkte tanken skulle jag slå mig själv med något hårt i huvudet och sedan ha ett ALLVARLIGT samtal med mig själv på temat Vem tror du att du är, prinsessan Madeleine?Jag vet att det är min egen åsikt men jag sitter faktiskt som en fågelholk inför delar av den här diskussionen. Kan inte få in i mitt huvud att man vill lägga sexsiffriga belopp på en ring. Jag har aldrig tänkt tanken.
Äsch då, du är inte ensam. OM jag någonsin tänkte tanken skulle jag slå mig själv med något hårt i huvudet och sedan ha ett ALLVARLIGT samtal med mig själv på temat Vem tror du att du är, prinsessan Madeleine?
Om ringen inte haft diamanter, hade du tyckt att det var helt ok då? Nyfiken frågaMen man får ju göra som man vill, eller hur? Bara för att barn plågas till döds i jakten på glittret i Kongo så kan väl JAG få glittra lite? Man förlovar sig ju bara en gång!
Jag trodde i min enfald att det var ganska välkänt att rika människor köper smycken i de här prisklasserna.
Vi är helt vanlig medelklass, och det är mina vänner med. Man kan spara ihop den här summan rätt enkelt med två inkomster och inga direkt kostsamma hobbys.
Många i Sverige tillhör medelklass och jag tror rätt få köper förlovningsringar för över 100 papp.
Här är en fågelholk till faktisktJag vet att det är min egen åsikt men jag sitter faktiskt som en fågelholk inför delar av den här diskussionen. Kan inte få in i mitt huvud att man vill lägga sexsiffriga belopp på en ring. Jag har aldrig tänkt tanken.
Men vad är poängen, mer än att möjligen bräcka dina vänner? Jag ser ingen annan poäng med en ring för 100K än skrytfaktorn inför andra. Man får väl inte ut särskilt mycket av att sitta och beundra sin ring och tänka Yay, jag har en ring för 100K.Madeleines ring kostar nog snarare lätt över en halv miljon, källa damtidningar
Bland mina vänner och bekanta är iaf ringar runt 100 inget konstigt. Jag vill ha en stor sten, thats it. Stora stenar kostar, tyvärr. Visst kan jag köpa en mindre men jag vet hur det kommer sluta. Kommer vara halvnöjd och sen ändå efter ett tag köpa den jag ville ha från början = har köpt två då istället, sjukt onödigt på alla vis.
Kanske, jag vet inte Men hade jag köpt en häst för det hade ingen reagerat. Typ en häst för 150 sen ska man kanske ha ett släp för 50-100 till och så utrustning för typ 50 till (ny sadel + lite annat, 50 räcker nog inte) mycket mer pengar och det ser jag ju folk göra hela tiden (köpa häst, släp och utrustning typ i ett svep).
Men vad är poängen, mer än att möjligen bräcka dina vänner? Jag ser ingen annan poäng med en ring för 100K än skrytfaktorn inför andra. Man får väl inte ut särskilt mycket av att sitta och beundra sin ring och tänka Yay, jag har en ring för 100K.
Och du tänker att det inte går att hitta en fin ring som du trivs med för under 100K?Nej för mig handlar det inte om det. För mig handlar det om att jag vill ha en fin ring som jag trivs med och förhoppningsvis kommer bära resten av livet. Ja men lite så, kommer beundra den och bli glad. Lite samma som med mina nya tuttar (som för övrigt kostat runt 100k, det sparade jag ihop till snabbt så jag kan ju spara annars hade jag aldrig velat ha en sån ring) de är jag jätteglad och nöjd över, men jag springer inte runt naken och visar upp de för alla för att bräcka. Utan det är för min skull för att jag blir glad, jag står ofta och beundrar mina nya bröst i spegeln hemma
Men alla tycker olika och det är ju helt okej. Jag kommer aldrig förstå de som säljer allt de äger och reser jorden runt och vissa förstår inte att jag vill ha en fin ring.
För mig är det i alla fall sak samma. En häst för 150' är sjukt mycket pengar. Att skriva att var och varannan Svensson skulle kunna spara ihop till det känns ganska verklighetsfrånvänt.
Men vad är poängen, mer än att möjligen bräcka dina vänner? Jag ser ingen annan poäng med en ring för 100K än skrytfaktorn inför andra. Man får väl inte ut särskilt mycket av att sitta och beundra sin ring och tänka Yay, jag har en ring för 100K.
Men förstår du inte varför flera reagerar i den här tråden? För att diamantindustrin ser ut som den gör.Kanske, jag vet inte Men hade jag köpt en häst för det hade ingen reagerat. Typ en häst för 150 sen ska man kanske ha ett släp för 50-100 till och så utrustning för typ 50 till (ny sadel + lite annat, 50 räcker nog inte) mycket mer pengar och det ser jag ju folk göra hela tiden (köpa häst, släp och utrustning typ i ett svep).
Och du tänker att det inte går att hitta en fin ring som du trivs med för under 100K?