Förlossningsmusik

Pilo

Trådstartare
Ja, som rubriken säger, har ni lyssnat till musik under förlossningen? Och isåfall vad? Hade ni med egen? Väntar första och många har sagt att de lyssnat till avslappnande musik för att komma ner i varv mellan värkarna och att det hjälpt under själva värkarna.

Har börjat en liten lista på min dator, men kände att jag skulle vilja ha tips om någon har det för att utöka listan, har ju ingen aning om hur lång tid det lilla trollet tänker ta på sig ;)

Ja, som rubriken säger, har ni lyssnat till musik under förlossningen? Och isåfall vad? Hade ni med egen? Väntar första och många har sagt att de lyssnat till avslappnande musik för att komma ner i varv mellan värkarna och att det hjälpt under själva värkarna.

Har börjat en liten lista på min dator, men kände att jag skulle vilja ha tips om någon har det för att utöka listan, har ju ingen aning om hur lång tid det lilla trollet tänker ta på sig ;)

Nej, hade blivit knäpp(-are) då, vill ha det tyst omkring mig när jag är trött eller har ont. Inga glada delfiner/valar/sjölejon här tack.

Vi hade med elektronisk utrustning för att underhålla oss, det ska ju ta lång tid med första, men vi hann aldrig fundera på att slå på någon musik. Värkarbetet var så intensivt att jag troligen inte hade hört nåt ändå, särskilt inte efter att de fick igång lustgasen.

Alltså jag hade en spotifylista (två, faktiskt), men det blev aldrig så att jag använde dem. Under förlossningen slumrade jag först (hade fått morfin) och sedan var jag så inriktad på mig själv att jag aldrig skulle ha kommit på att lyssna på musik. Jag tänkte inte särskilt mycket alls, ärligt talat, så musik hade nog bara stört mig.

Hade aldrig hunnit sätta igång musik innan. Jag har haft snabba och intensiva förlossningar, 1-2 timmar. Hade någon satt igång musik hade jag inte hört den. Jag var helt inne i mig själv. Hörde inte ens vad barnmorskan sa, den enda jag hörde var maken.

Jag hade tänkt lyssna på musik båda gångerna men det var aldrig något som kom på tanke där och då. Nån mjäkig avslappningsmusik hade absolut aldrig funkat för mig, jag skulle såfall haft något med rejält ös som tog över och tog bort fokus från värkarna.

Hade aldrig hunnit sätta igång musik innan. Jag har haft snabba och intensiva förlossningar, 1-2 timmar. Hade någon satt igång musik hade jag inte hört den. Jag var helt inne i mig själv. Hörde inte ens vad barnmorskan sa, den enda jag hörde var maken.

Häftigt, så var det för mig också under min första fl, jag hörde inte alls vad bm och övriga sa, bara vad min man sa... Fast de kanske berodde på lustgasen ^^

Ja, det kan ha varit lustgasen. Jag var duktigt på lustgasen.:D

haha, jag minns att jag va livrädd för att de skulle skruva ner den om de insåg att jag var hög som ett hus, så när de pratade med mig så nickade jag och svarade ja på allt, sen när de lämnade rummet så förhörde jag maken :D
eller när sköterskan insett att jag inte hörde något, hon gick upp till mitt huvud (samma höjd som maken satt) och försöker prata med mig, varpå jag snor runt till maken och skriker "jaaaaag höööööööör inteeeeee vad hon sääääägeeeeeeer!!" hahaha

Inte heller jag hade haft någon nytta av musik.

Jag märkte inte ens att de var skiftbyte eller att min sambo gick ut, så någon musik hade jag nog inte haft så stor nytta av. Speciellt inte efter de satte igång lustgasen då hörde jag bara den blåsa.

Jag har inte velat ha ngn musik när mina tre barn föddes, men i efterhand har sambon berättat att radion var pa när när tvan föddes, det märkte jag inte ens.

Haha, verkar ju som att listorna kommer att få ligga lågt då, eller kanske maken ska göra några istället ;) Vi får se vad det blir, jag återkommer efter i slutet av juli ;)

Hmm, nä ingen förlossningsmusik. Med tanke på att jag typ ville att alla skulle hålla tyst och låta mig vara under båda förlossningarna så tror jag att jag hade fått ett vredesutbrott om någon hade börjat spela delfintjatter eller klassisk musik eller dylikt. Men å andra sidan är kanske inte musik det första jag längtar efter om jag vill slappna av. Om jag var som du så skulle jag göra en schysst lista och sedan kanske den bara blir kvar i väskan liksom.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 422
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 323
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar