G

glee

Vad är förlöp? Hur långt efter förlöp brukar det "riktiga" löpet komma?

Selma löpte ju för några veckor sedan, men nu ser hon svullen ut igen.. Vet inte om det har med löpet att göra eller om det kan vara något annat som man borde kolla upp?
Kan det vara så att första löpet egentligen var ett förlöp och nu ska riktiga komma? :confused:

Sv: Förlöp

Det är konstigt om hon skulle bli svullen några veckor efter löp.
Har inte själv hört talas om förlöp...
Har hon några flytningar, dricker mycket och är trött? I sånt fall kan man misstänka livmoderinflammation - ring en vet. om du är orolig.

Inga flytningar, dricker normalt, jättepigg som vanligt. Vet inte om jag inbillar mig, det är inte någon stor svullnad..

ChristinA skrev:
Har du uteslutit skendräktighet?

Det brukar väl komma ca 2 månader efter löp? Det har bara gått 3-4 veckor.

Och nu verkar det som om hon verkligen löper. Såg två små fläckar i sängen som hon hade försökt tvätta bort, hon tvättar sig själv, och så har jag sett små blodfläckar som måste komma från henne.

Förra gången tycker jag inte var lika tydlig.. det kanske inte var ett riktigt löp? Fattar ingenting

Nu har inte Nelli & Tjorven haft några direkta flytningar men de har börjat vara konstiga nästan direkt efter löpet och det har sedan trappats upp.
Båda dessa tikar har varit mycket skendräktiga.

Okej.. får se vad som händer.
Hoppas bara hon inte blir mycket skendräktig :crazy:

Jag vill inte säga att det är så. Det gör en veterinär mycket bättre!
Men jag tänkte att du kunde fundera på det.
Svaret ang skendräktighet som jag själv fått många gånger är att det oftast blir värre gång för gång...

Ursäkta om jag skriver något som inte har med tråden att göra.

Men Hemlig: Vad föreställer din bild? Sambon gissar på troll eller nåt och jag nån fisk :-)

Jag vet att bilden inte är den tydligaste, men det var den jag hade inlagd på datorn.
Det är min numera bortgångna dvärghamster, blev 3 år! (Huvudet sticker upp ur spånet).

Nu är jag HELT säker på att Selma löper. Det är mycket tydligare än förra gången.
Nyss gick en hanhund förbi, som hon har hälsat på några gånger, och hon sprang iväg till dörren och skällde och gnällde och krafsade. Så brukar hon aldrig göra. Hon är mycket "virrigare" på promenaderna (förra gången hon löpte, eller vad hon nu gjorde, tyckte vi att det var konstigt att hon var så lydig..) och när andra hundar kommer fram lägger hon sig så de kan lukta mellan bakbenen på henne.

Men vad kan det ha varit förra gången? Skämtlöp? :p

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 672
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka