Förkyld, idéer?

Om det inte är för avancerat för sjuklingen så har jag gjort detta med min lilla studsboll när det varit mörkt, kallt, tråkigt och snuvigt: ta en tepåse av valfri sort, lägg i burk/låda tillsammans med ett ark möbeltassar, en lagom stund. Placera ut sagda möbeltassar på lämpliga ställen i huset. Låt hund sniffa på tepåse och leta.
Minimal ansträngning för tvåbening, mest stå upp och förflytta sig långsamt. Beroende på placering av tassarna kan det även göras sittande:angel:
Hund får använda näsan och har varit ganska nöjd efteråt:up:
Kallar det "Nosework - Homeedition";)

Funkar dåligt för mig tyvärr, jag kommer bara att sabba markeringar och sökmönster i nuvarande skick är jag rädd. Vi brukar köra en del med te, olja och lite annat som råkar finnas hemma ibland, men även om vi leker för skojs skull vill jag inte gärna sabba grunderna...

Hur går det för er, mår du bättre och har Monster rivit huset? :)

Är på fötterna av och till, men ikväll har vi haft träningskompis hem till oss så han har fått blåsa ur lite i alla fall. :D
Vi har egentligen gruppträning på torsdagar men alla andra hade fått förhinder och jag tar mig ingenstans, så är himla glad att den enda som kunde träna tog och körde hit i alla fall! :bow:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 101
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 511
Senast: Urigurien
·
Hundhälsa Viktor är en nioårig riesenschnauzer som tror han är nio månader och lever sitt liv enligt devisen "fullt ös, medvetslös". Energi är...
Svar
13
· Visningar
3 742
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat