Förkyld, idéer?

Monstermom

Trådstartare
jäkla förkyld! :rage:

Och en del av mina förkylningssymptom är att jag blir ännu mer korkad än jag är till vardags... Monster är inte impad av matte just nu! :o
(Eller det är han väl aldrig, men det är värre än vanligt då.)

Har ni några tips på saker att hitta på med hundarna när man själv mest bara tippar omkull av att försöka andas? Och jadå, hundar ska kunna ta det lugnt i några dagar. Han kan det, men om det går att låta honom ha i alla fall lite roligt trots att jag är sjuk ser jag gärna att han får det. Plus att han har haft rätt rejält tråkigt redan, eftersom jag haft lite körigt på klubben - utan honom - i helgen, plus lite annat ett par dagar innan...

Så, idéer? Och var löjligt tydlig, min hjärna är en disksvamp! En använd disksvamp...

Utöka vad kan han hålla reda på åt dig? Han kan ju redan nycklar och plånbok och du behövde en personlig assistent häromdagen ;)

Fast den träningen kanske kräver mer hjärna än vad du, inte han, har för tillfället.

Krya på dig!

Inga idéer, min hjärna är i chocktillstånd efter din kurs, men kram, och krya på dig!

Hahaha, inte säker på att det är något bra! :laugh:
Tack, jag hoppas verkligen jag inte smittat dig/er också. (Men jag försökte verkligen vara försiktig.) :)

Utöka vad kan han hålla reda på åt dig? Han kan ju redan nycklar och plånbok och du behövde en personlig assistent häromdagen ;)

Fast den träningen kanske kräver mer hjärna än vad du, inte han, har för tillfället.

Krya på dig!

Njaaa, i det skick jag är just nu så får jag räkna med rätt mycket frustration pga mina misstag... Lära honom hantera mer av mina saker riskerar att lära honom förstöra mina saker. :laugh:
Samma med att tända/släcka lampor, öppna dörrar, stoppa i tvättmaskinen och sådant. Vill gärna undvika att 50 kg klor och muskler ballar ur på vägg, elektronik eller annat jag gärna vill ha kvar. :p

Exempel på nivån jag är på just nu, från träning igår kväll...

Träningskompis: Alltså, förlåt, jag förstår inte vad det är du jobbar på just nu?
Jag: [lång, förvirrad förklaring i flera minuter med många avbrott och omtag där jag förlorade greppet om vad jag sa, sammanfattat i:] Tanken är att frustrera honom när han bryter fokus eller tar oönskade genvägar.
T: OK... Hurdå?
J: [se ovan] Visar honom en chans när han lämnat, som han inte hinner tillbaka till innan han missat den.
T: Du menar när han missar [beteende]?
J: :up:
T: Vet du om att han får en belöning när du gör det där?
J: Va!?
T: Ja, efter du talat om för honom att det inte funkade så går ni bort till [externbelöning] tillsammans, och du klappar om och berömmer honom...
J: Få se filmen! [...] :banghead::banghead::banghead:

Så. Absolut inget viktigt ska tränas! :o

Hahaha, inte säker på att det är något bra! :laugh:
Tack, jag hoppas verkligen jag inte smittat dig/er också. (Men jag försökte verkligen vara försiktig.) :)

Njaaa, i det skick jag är just nu så får jag räkna med rätt mycket frustration pga mina misstag... Lära honom hantera mer av mina saker riskerar att lära honom förstöra mina saker. :laugh:
Samma med att tända/släcka lampor, öppna dörrar, stoppa i tvättmaskinen och sådant. Vill gärna undvika att 50 kg klor och muskler ballar ur på vägg, elektronik eller annat jag gärna vill ha kvar. :p

Omplacera:D

Jag brukar köra sök inne, gömmer godis på lämpliga plaster och sen får de leta. Samma kan man ju göra i trädgården om man har sådan.

Ge honom kartonger med godis i som han får ta sig in i?

Antar att du kör en del doftdiskriminerig/nosework? (Ni känns som sådana individer :D) då kanske det är en bra grej att träna inomhus? Tänker med saltkar, lära in ny doft osv? Och så har han väl sådana där roliga balanskonster han kan jobba med utan att det kräver massor av dig? :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 101
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 511
Senast: Urigurien
·
Hundhälsa Viktor är en nioårig riesenschnauzer som tror han är nio månader och lever sitt liv enligt devisen "fullt ös, medvetslös". Energi är...
Svar
13
· Visningar
3 742
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat