Författardrömmar (tråd för oss som skriver)

Jag överväger att släppa lite noveller via Digibook. Någon som har erfarenhet av dem? Kommer isåfall fixa inlaga och e-pubfil själv. Eventuellt köper jag till omslag då jag känner mig rätt lost på det.

Jag överväger att släppa lite noveller via Digibook. Någon som har erfarenhet av dem? Kommer isåfall fixa inlaga och e-pubfil själv. Eventuellt köper jag till omslag då jag känner mig rätt lost på det.
Jag har ingen erfarenhet av dem, men har läst på lite och tycker att de verkar bra :) . Har laddat upp en word-fil (inlagan) och en bokframsida idag. Har valt att låta dem fixa epub-filen. Ska bli spännande att se hur e-boken ser ut sedan. Bokframsidan blev jag - för en gångs skull - galet nöjd med :) !

Kul att höra att det såg bra ut! Redigerade du inlagan i bokformat? Eller ingick det när du valde att låta dem göra epub?
Inte riktigt säker på vad du menar? Inlagan har lästs av ett antal, plus blivit korrekturläst, så förhoppningsvis finns det inte jättemåga stav- och grammatikfel. Sedan följde jag bara instruktionerna på Digibooks hemsida. Den skulle skickas som word-fil bara och gjordes sedan om till epub. Inte som med den fysiska inlagan där jag använde InDesign.

Inte riktigt säker på vad du menar? Inlagan har lästs av ett antal, plus blivit korrekturläst, så förhoppningsvis finns det inte jättemåga stav- och grammatikfel. Sedan följde jag bara instruktionerna på Digibooks hemsida. Den skulle skickas som word-fil bara och gjordes sedan om till epub. Inte som med den fysiska inlagan där jag använde InDesign.

Nej jag tänkte på formatet med vilka marginaler och så du har satt i word? Men man kanske inte måste tänka på samma sätt som en fysisk bok så kanske är en tankevurpa av mig. Ursäkta om jag uttrycker mig otydligt idag hjärnan är lite seg.

Nej jag tänkte på formatet med vilka marginaler och så du har satt i word? Men man kanske inte måste tänka på samma sätt som en fysisk bok så kanske är en tankevurpa av mig. Ursäkta om jag uttrycker mig otydligt idag hjärnan är lite seg.
Inga specfika marginaler eller liknande krävs. Sidnummer ska man inte ha. HELT annorlunda. Vilket typsnitt man använder är inte viktigt. Och så vidare... :)

Inte haft någon ork eller hjärna att fokusera på mitt skrivande alls senaste veckan. Men lyssnade iallafall på ett avsnitt av Vetenskapsradion historia om det året jag skriver om . Var intressant och gav mig några nya tankar till redigering så småningom.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 598
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 812
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 526
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara... 24 25 26
Svar
515
· Visningar
42 285
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka