Förenklad fälttävlan i Trollhättan

A

Alex82

Finns det något intresse eller blir det ännu en inställd tävling? Pratade med fälttävlansfolket på klubben idag, och de är försiktiskt optimistiska, trots endast 9 anmälda ännu... Sista anmälan är den 17:e så antalet anmälda idag är väl irrelevant men... Nån som tänker komma?

Sv: Förenklad fälttävlan i Trollhättan

Erfarenheten säger att anmälningarna ramlar in de sista dagarna, vilket gör en som arrangör lite darrig :confused: blir det tillräckligt många som vill komma?

Jag e anmäld...blir väldigt besviken om de blir inställt IGEN, typiskt när de endast e 20 min att åka....

Frågan är ju varför ni väljer att anordna en förenklad fälttävlan istället för en 90-klass? Jag fattar ju att det kostar mindre o går åt färre funktionärer men rent tidsmässigt ligger den ju fel i tiden. En förenklad FT kanske man rider på våren med en yngre häst som ska kvala till breeders eller helt enkelt som träningstävling. Men på hösten har ju de flesta redan gjort några starter o för mig känns det inte som rätt tid med en förenklad? Eller vad säger övriga?

men det finns säkert ngn 4-åring som vill ha ett kval. Vet några som är på jakt :laugh:

Jag e anmäld...blir väldigt besviken om de blir inställt IGEN, typiskt när de endast e 20 min att åka....

Skall du dit med din 5 åring? Varför då? Åk till Falkenberg istället i såfall. Tänk om det händer något endast en vecka innan BT-finalen då har du ju ingen tid på dig och kanske måste stryka för ett balltramp eller något.

Frågan är ju varför ni väljer att anordna en förenklad fälttävlan istället för en 90-klass? Jag fattar ju att det kostar mindre o går åt färre funktionärer men rent tidsmässigt ligger den ju fel i tiden.

Ja, som jag skrivit nånstans så har jag inget med klubbens fälttävlan att göra. Ansvarar bara för hoppningen, så jag vet inte hur resonemanget har gått... :(
Hoppas bara att det blir av den här gången. En inställd hopptävling existerar ju knappt inte, så det är ju trist att det blir så fel inom Fälttävlan... Men som 8888 skriver så händer ju alltid allt de sista dagarna! =)

Senast ändrad av en moderator:

Jag tänkte mest åka dit för att göra en träningsrunda eftersom ja inte hittat nån lämplig tävling att åka på innan finalen, men har missat falkenberg...får kanske kolla de ist isf

Nu har ja ändrat, kunde inte den helgen först men det blev ändrade planer så nu e ja anmäld dit ist...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 619
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 062
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 581
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar