Förebilder

Sv: Förebilder

TJEJJJJOOOOOR ( är du tjej loki ?- har inte kollat :o )
Ha lite förbarmande med mig som inte har bredband:(

1. bild annars tar det sisådär en halvtimem och kostar skjortan:(

Dessutom var jag otydlig. jag mende mest en bild på
- sådär skulle jag vilja kunna göra

Inte så mycket önsketänkande utan mer en _målbild_
hajjar ni

Det är ju en arab! Och jag som fick höra häromdagen att araber inte kan gå i form eftersom de är så konstigt byggda i kroppen...

Detta var lite off-topic - hoppas ni ursäktar :)

/Camilla - som har arab!

Javisst blir man glad :bump: Min påläggskalv är just arab och hon ska bli en riktigt bra AR/dressyr häst om jag får bestämma ;)
/T

Båda mina halvblod hade/har Inschallah i stamtavlan ( anglo arab jättekänd förädlare av halvblodaveln)

Det ger elegens och knorr på svansen

Men har du och Camilla bild?

Hmm... jag har inte hittat någon bild som VERKLIGEN visar en förebild än så därför får det vänta lite till :p
Svårt också eftersom det är känslan man är ute efter - maffigheten i att rida hästen riktigt samlad i trav och galopp - eller varför inte en levad? ;)
Som jag kanske skrivit förut är galoppiruetter mitt stora mål, kan jag göra riktigt fina galoppiruetter i total balans och harmoni skulle jag vara mer än nöjd. Men än så länge får man sitta och traggla grunder :p

Det blri knäppt att svar två smatidigt så Nej Susanne von Dietze behöver ju inte var önsketänkande utn ett högts realistiskt mål
-absolut

Flera bilder

Och om jag någonsin kan sitta lika stilla som ryttaren på bilden ser ut att göra i en ökad trav, då ska jag bjuda er alla på champagne!

Kanske ska jag bjuda in er redan nu, så jag har något att kämpa för? (Jag har problem med lättridning på stoooor-hästen, kanske vi ska boka 2028. Då är han 30 år?) Men tänk att få känna suget i en ökad trav...
img06.jpg

Jag bara döööööööööööörrrrrrrrrrrrrrrr

Hmm ibland kan jag få ett par steg i "tänk" framåt uppåt.
Vi får nog fira tillsammans.
På samma datum

VAD GLAD JAG BLIR :)

Jag var där och ja - hon var helt outstanding...
Brink gjorde också helt fantastiska galopppiruetter man bar agapade över bärigheten i den korta piruettgaloppen.

(Vi funderade nästan på att stöta på honom Curits och jag nybliven singel som han var :D)

(Och om nu gnällpoliser skall komma hit och säga - att denna bild är roterad.
Så säger jag bara kolla vart dessa sittben pekar:bow:
Kolla hur den växer framåt ur manken: Bow:)

Och Hurra För Tinne som intt säger . Den här hästen går inte på mina hjälper - den är felriden - Utan jag måste rida in mig på den här hästen :BOW:

Kul att du också tycker att det ser trevligt ut! Jasså, det är Tinne... Jag har inte så stor koll på deras utseende... :) Jag ser ju inga andra dressyrtävlingar på den nivån än de jag ser på TV och då blir det mest Brink de visar.

Det jag är lite tveksam till på bilden är dels vad hennes skänkel gör? Dels att hästen ser lite irriterad ut (pga skänkeln?).

Det jag gillar är just det du säger om hästens form, även om jag är osäker på vad du menar med att sittbenen pekar? Hästens sittben? Vill du förklara?

Sen gillar jag att Tinne ser ut att sitta så samlat och ser ut att ha mjuka, stilla händer.

/Camilla

Mina ögon ser att hon rider med sina sittben framåt/uppåt i galoppen. Allt för många sitter med sittben pekande bakåt, neråt och hämmar galoppen. (I svank).

Med dessa sittben fås hästens rumpa in, bl a. Jag ser inte att skänkeln är irriterande, i galoppen rör sig ryttarens underskänklar för att vara i balans m hästen. Hästen ser i mina ögon väldigt fokuserad ut. Den är på jobbet.

Andra ögon ser säkert andra saker.

Jag tycker Tinne-bilden ser bra ut även om man roterar den rätt. Tyvärr har jag inte sett Tinne rida den här hästen, utan bara sett henne hålla ridlektion på mitt stall i Täby. Och just det jag såg där var inte skoj, men det var några år sen. Det kanske var ett undantag.

Tessan

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 246
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar