Före och efter

Gnist

Trådstartare
Alla mina spetsar har relativt långdragna fällningsperioder, utom 1...

Doldisen för forumet, Micko fäller ur allt på två dagar :eek:

För två dagar sedan såg han fin ut i pälsen. Idag såg han först ut såhär

mick-fore-2.jpg

mick-fore.jpg

Efter lite jobb från mattes sida och tålamod från Mickos sida, så blev resultatet detta

mick-efter-2.jpg

mick-efter.jpg

Så nu är han fin igen till nästa gång det är pälsbyte :love:

På de två understa har jag faktiskt redigerat bort kopplet, då det var så störigt.

Sv: Före och efter

Oj jösses! Snacka om fällning!:eek: Men åhhh vad snygg han blev efter:love:

Vet du, jag har en liten förkärlek till att borsta och dra ut såna där pälstussar.. Så du får gärna skicka hit några hundar så borstar jag dem med sann tillfredställelse.;)

Kom upp nästa vår, så lär du få ditt lystmäte av underull :rofl: :rofl:

Oh jäklar! :eek:
Tänk om min hund kunde fälla allt på en gång sådär... Hon fäller lite, men hela tiden, dygnet runt hela året...

Ja hade alla fällt ur som honom, så hade det ju varit gudomligt att ha spetsar i hänseende till pälsvården :D

ja nog blir man avis på en sådan päls , min donna fäller massor å en längre tid ! mycke fin hund du ha =)

Mina jämtar och finsk spetstiken har betydligt längre hårfällningsperiod. Bara han som gör så här ;)

Men jisses :eek:
Vilken skillnad!!
Och vad smidigt, han skulle gärna få dela med sej av den egenskapen till 2 hundar jag råkar känna.... :angel:

Jo, det vore rätt bra om de gick från full vinterpäls till korrekt sommarpäls på 2 dagar hela gänget ;)

ÅH:love: Jag vill också ha en hund som fäller så där ;) Min fäller flera veckor i sträck och han har börjat för ca 2 veckor sedan och nu släpper han fortfarande lika mycket. Inga svarta byxor bör komma i närheten av han inte :D.

Måste bara säga att han var grymt snygg din hane, han är så.... snygg :love:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 730
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Vi har en hund i stallet (Greyhound) som vi flera tillfällen gett sig på hundar som ägs av oss som är inhyrda. Hunden i fråga ägs...
2
Svar
28
· Visningar
3 598
Senast: lilstar
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 690
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 194
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka