*Fördomar*

Sv: *Fördomar*

"Med ett miljöombyte kommer h*n nog att visa vad h*n går för" Att den är 10 år och aldrig har sprungit fortare än ponnierna på banan hör liksom inte hit...

"du ska se att h*n kan tända till i montén" - "h*n har några kronor kvar o tjäna"

Jo, jag kom på en.... :idea:

Kallblod är antingen spruträdda (om dom låtsas eller inte låter jag vara osagt), eller går att sticka vart som helst utan brems.

"du ska se att h*n kan tända till i montén" - "h*n har några kronor kvar o tjäna"

:D Eller....Han är kanonfin i jobben _ Jaha, jag kanske ska komma o titta på tisadag? - Ja, gör det.
-Riiiiing..( på tisdag) Tyvärr har han trampat sig så vi kör inte idag :angel:

:D Eller....Han är kanonfin i jobben _ Jaha, jag kanske ska komma o titta på tisadag? - Ja, gör det.
-Riiiiing..( på tisdag) Tyvärr har han trampat sig så vi kör inte idag :angel:

Mmmm... Jag har mött en som kör en annan variat... "du vad jaghar ont i magen/i huvet/är trött.... kan inte du rida ett snabb jobb bara... känna lite grann"

Det hände alltid jag skulle komma o hälsa på (som amatörboddedom långt ute på vischan...) :D

kl
Medow Gallant avkommor är skogstokiga
Sugercne Hanover avkommer är snurriga (spec i vägkorsningar)
Smasher avkommor är helt enkelt coolast

*Ber om ursäkt för ev fel stavningar* :o

Alf Palema verkar lämna vettiga hästar.
Sugarcane Märrarna.. inte så vettiga. Hingstarna däremot är ganska hyfsade.

kl
Medow Gallant avkommor är skogstokiga
Sugercne Hanover avkommer är snurriga (spec i vägkorsningar)
Smasher avkommor är helt enkelt coolast

*Ber om ursäkt för ev fel stavningar* :o

Haha...jag har en e meadow gallant - han är inte skogstokig, men väldigt, väldigt yster och "speciell".
Har haft två e Sugarcane - snälla som lamm båda två i stallet. Den ena kunde få syn på saker under träning och då bli rädd - för sig själv... Den andra var inget rädd men het som en spis (även om det hade sina förklaringar, fråga Martha...)
har två e Smasher - Ingenting rädda, går fram överallt utom över diken (det kan ju finnas ett monster därnere...fast det nedlåter jag mig inte att visa för matte så därför bara vägrar jag att gå över). Av stallets 12 hästar är Smashrarna de klart snällaste och goaste men med mycket tåga i.

Quick Pay och Lep Hanover hästar kan ha en lite knepig mentalitet.
Liberty Hanovers avkommor mest bara bromsade.
Tibur - antingen en kanon eller ingenting.
Rambrico :devil: en sån tar man inte i ens med tång.

Apropå otrogna så här sa en av döttrarna till en större travtränare.
"alla vet att alla travtränare vänstrar med stalltjejerna förutom min pappa då":rofl:

Liknande trådar

Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så...
2
Svar
23
· Visningar
1 156
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka