*Fördomar*

Sv: *Fördomar*

Man ska alltid ha skalmarna inåt, in i boxen, ifall det kommer en löshäst kan man snabbt dra in den i boxen, annars är det väldigt stor risk att hästen går omkull och skadar sig.

Jasså, jaha! Jag har alltid hela skottisen inne i boxen av just den anledningen! ;) :rofl:

Man ska alltid ha skalmarna inåt, in i boxen, ifall det kommer en löshäst kan man snabbt dra in den i boxen, annars är det väldigt stor risk att hästen går omkull och skadar sig.

och dessutom är det mycket mer praktiskt att ah skalmarna inåt... Man drar med sig kärran in, mockar och skjuter ut den, istället för att bskjuta in den, gå runt kärran och in i boxen och så samma procedur när man ska ut igen..

Alla praos gör så!:D

Man kan har väl ändå hela skottkäran i boxen när man mockar? det har i a f. Sen om den står med skalmarna utåt eller inåt spelar då ingen roll.

Man kan har väl ändå hela skottkäran i boxen när man mockar? det har i a f. Sen om den står med skalmarna utåt eller inåt spelar då ingen roll.

om hästen springer in i boxen då? det är mycket lättare för den att trasla in sej i skalmarna än i den raka kanten, och dessutom så har du lättare att snabbt flytta kärran om det skulle behövas.

Om man ska vara rikitgt noga och verkligen tänka ordentligt på säkerheten, så stängar man till boxdörren så mycket att det inte kan komma in en häst, medans man är där inne och mockar. Och i det fallet har det ju ingen betydelse vilket håll den står på.

Men hallåååå... HÄR SKALL FÖRDOMMARNA FLÖDA.....
;)

Så ta er diskussion över PM om vem som har rätt!

Inte häääär ;)

*kl*

ingen i travvärlden kan uttala engelska hästnamn.. :angel:

"preetti vooman" (behöver ni översättning?)
"airich" (irish)

utiniavkommorna är stora, fula å saknar en massa hjärnceller :crazy:

Liknande trådar

Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så...
2
Svar
23
· Visningar
1 156
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII