*Fördomar*

Sv: *Fördomar*

- kallblodstravare är fläng i skallen och går mer än gärna över en
(SANT för min del tyvärr, har råkat ut för fler såna här än tvärtom :rofl: )

Håller med!! Har hittills inte träffat en enda som varit lugn, stabil, mjuk i munnen och så gentil att han låtit människan gå före genom dörrn!

(obserevera: en aning överdrivet, och ja, jag klarar av att uppfostra hästar så de flesta brukar bli bättre. Däremot har jag gått totalt bet på en som bara blev knäppare och knäppare för var dag som gick...och där skyller jag på generna....)

Nordisar med Pålex K som far är till 99% knäppa i huvudet! :cool: (därav Pål Best som är stora boven! Känner inte till en enda lugn pålitilig PålBestare....(med risk för att bli halshuggen här..)

haha ;) den myten tror jag åxå på ;)
våran granne hade en med Pål Best som farfar och hon var så trissad så det skummade om henne så fort hon rörde sig (modern var dock så snäll att grannarnas småbarn red å pyssla hela dagarna)

(därav Pål Best som är stora boven! Känner inte till en enda lugn pålitilig PålBestare....(med risk för att bli halshuggen här..)

Jag har bara träffat Pål Best'are som är totalt korpulerad :angel: inte ens som morfar slår det rätt. Men de är fina att titta på :idea: färgglada

*se men inte vara nära*

- Fuxmärrar är inte riktigt vaccinerade

- Svarta märrar är heta

- "Men mina hästar är undantag" :rofl:

Jag har bara träffat Pål Best'are som är totalt korpulerad :angel: inte ens som morfar slår det rätt. Men de är fina att titta på :idea: färgglada

*se men inte vara nära*

Hehe, min Pål Bestare är, tro det eller ej, ganska normal:angel:
Färgglad är han också; fux m massor av vitt (bl a lykta) och glosögd:love:

Men Martha, vad menar du med att Napoletanarna "kollar över axeln" :angel: Menar du att dom är lite hariga? thihi....jag är bara nyfniken :love:

Ja det är skumt det där med Pål Best. Känner 5-6 stycken och ALLA dom har nästan halvt haft ihjäl någon (en HAR faktiskt det oxå :( )
Så ska jag ha en nordis igen kommer jag inte ens ta en Pål BEstare om jag så får den gratis! :angel:

Copydrew: Skönt att se att det finns några som hör till de där 1% :p
Men kul att din faktiskt är normal!

- Fuxmärrar är inte riktigt vaccinerade

- Svarta märrar är heta

- "Men mina hästar är undantag" :rofl:

Hehe...min häst på avataren är svart och lite lämpligt korkad...:angel: försökte första halvåret göra sig av med grejorna varje gång hon var i vagn. Nu är hon lite bättre men fortfarande inte riktigt rumsren...får hon springa i sitt eget tempo är hon rätt snäll men även om hon vill trava lite fortare än jag vill ibland kan jag inte påstå att hon är het. Ännu... Spotlite Lobell...

Fuxmärrar...hua...:devil:

Hehe, var ska jag borja.....

Travfolk tror att losningen pa alla problem ar en spruta i leden.

Travfolk har ingen aning om hur man raknar ut en foderstat.

OM man anlitar en Equiterapeut eller liknanande sa foljer man ALDRIG raden om reahbiliteringstraningen.

Travfolk har oftast tvadelade bett och loser obehaget det orsakar hasten genom att satta pa tungband och sparrgrimma.

alla framtunghetsproblem loses genom att andra pa skorna.

Men Martha, vad menar du med att Napoletanarna "kollar över axeln" :angel: Menar du att dom är lite hariga? thihi....jag är bara nyfniken :love:

Nej, dom bara kollar bakåt....vet inte hur jag ska förklara men dom vill gärna ha koll åt det hållet.;)

Hehe...min häst på avataren är svart och lite lämpligt korkad...:angel: försökte första halvåret göra sig av med grejorna varje gång hon var i vagn. Nu är hon lite bättre men fortfarande inte riktigt rumsren...får hon springa i sitt eget tempo är hon rätt snäll men även om hon vill trava lite fortare än jag vill ibland kan jag inte påstå att hon är het. Ännu... Spotlite Lobell...

Fuxmärrar...hua...:devil:

Pfuuff....Du vet väl att Spotlite lämnar mycket fuxar.....Hon kanske är en förklädd fux din :devil:

- Starchipparna är idioter, märrarna går bra.

- Big Spender lämnar bara valacker

_Express Ride lämnar bara hästar som har ett framställ som ser ut som tio i två :devil: - Men det bryr dom sig inte om...dom springer ändå :D

Zandrah skrev:
Nordisar med Pålex K som far är till 99% knäppa i huvudet! :cool: (därav Pål Best som är stora boven! Känner inte till en enda lugn pålitilig PålBestare....(med risk för att bli halshuggen här..)

I Norge kallas Pålex K. "en styggelse". Det är inte för inte som han har det ryktet. Håller helt med om att 99% av alla Pålexare är mer eller mindre knäppa. Många Pål Best stammade hästar är generellt knäppa, dom är fega, bakrädda, nervösa, "skenar först - tänker sedan", oerhört mentalt sena och omogna. Kan vara enormt snälla tills det händer något (och något behöver inte vara så väldigt mycket).

Hehe, var ska jag borja.....

Travfolk tror att losningen pa alla problem ar en spruta i leden.

Travfolk har ingen aning om hur man raknar ut en foderstat.

OM man anlitar en Equiterapeut eller liknanande sa foljer man ALDRIG raden om reahbiliteringstraningen.

Travfolk har oftast tvadelade bett och loser obehaget det orsakar hasten genom att satta pa tungband och sparrgrimma.

alla framtunghetsproblem loses genom att andra pa skorna.

och detta skriver du på ett TRAVforum... :rofl: :rofl: :rofl:

Nej, dom bara kollar bakåt....vet inte hur jag ska förklara men dom vill gärna ha koll åt det hållet.;)

Oookej!
Ja du, min var nog så när han kom! Tittade åt alla håll! Och kanske lite, ja inte bakrädd så, men misstänksam så fort nåt närmande sig bakifrån! Nu har han lagt av med det beteendet och blivit en lugn fin häst...:love:

Liknande trådar

Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så...
2
Svar
23
· Visningar
1 156
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025