*Fördomar*

Sv: *Fördomar*

Oj, det verkar som om listan kan göras lång:o
Klipper aldrig hovskägg, inte öronen, pissfläckiga bandage osv. osv.:rofl:

Vi glada hästskötare,Ring oss gärna mitt i natten för att en häst är lös.:devil:

är vi 5 minuter sena till jobbet kan du gott jobba över 7 dagar i veckan!

Varför ha lunchrast en kvart när du kan köra häst på rasten? (citerat en tränare)

Va? hur kan du va trött när du varit på trav till 03.00 på natten??
På min tid var vi aldrig hemma förrens 06.00!

Ni skötare ska vara glada att ni får åka i bilen till travet,jag (tränaren) åkte alltid med hästen i transporten!

allt är citerat en inte alltför smart A-tränare!:devil: :devil: :devil:

Ja det är skumt det där med Pål Best. Känner 5-6 stycken och ALLA dom har nästan halvt haft ihjäl någon (en HAR faktiskt det oxå :( )
Så ska jag ha en nordis igen kommer jag inte ens ta en Pål BEstare om jag så får den gratis! :angel:

Copydrew: Skönt att se att det finns några som hör till de där 1% :p
Men kul att din faktiskt är normal!

jag äger också en som är helt underbar att hantera (bodbäckspålle förståss och jag har träffat flera som varit bra att ha och göra med). Pålle lämnar dessutom enligt mig snälla avkommor (hinstarna kan dock bli lite buffliga). Jag tar gärna en pål bestare och betalar mer än gärna för det ;)

jag äger också en som är helt underbar att hantera (bodbäckspålle förståss och jag har träffat flera som varit bra att ha och göra med). Pålle lämnar dessutom enligt mig snälla avkommor (hinstarna kan dock bli lite buffliga). Jag tar gärna en pål bestare och betalar mer än gärna för det ;)

Underbart att det finns sånna goa hästar efter Pål Best!:)
Det är väl kanske generellt sett mest Pålex Kare som jag har dålig erfarenhet av. MKT dålig.
Kankse jag bara haft oturen sen att träffa de allra värsta Pål Bestarna...:angel:

kl
Medow Gallant avkommor är skogstokiga

Jag har en sån. Hon är snäll och väluppfostrad, inte ett dugg skogstokig. Men jag kommer inte skaffa en till efter Meadow Gallant, detta blir min första, sista och enda. Hon är nog en katt egentligen, passar det inte damen så passar det banne mig inte, punkt slut, inga diskussioner. Ska snart börja rida henne och då kanske det 'skogstokiga' kommer fram. :eek:
(Har även träffat en som faktiskt var lite bäng. Saken blev väl inte bättre av att han var fux. Annars gillar jag faktiskt fuxar, men denna hade jag svårt för.)

Mina fördomar vänder sig mot avkommor efter Callit (knepiga), Rosalinds Guy (märrarna är snälla men helsnurriga och HETA!) och Spotlite Lobell (huliganer!).

Underbart att det finns sånna goa hästar efter Pål Best!:)
Det är väl kanske generellt sett mest Pålex Kare som jag har dålig erfarenhet av. MKT dålig.
Kankse jag bara haft oturen sen att träffa de allra värsta Pål Bestarna...:angel:

Jag har två stycken som har Pål Best som morfar. Ena är underbart snäll, förutom när han fick ett busryck och slog över skalmen på min nya rockard :mad:

Den andra har jag bara haft ett litet tag, men tänk vad man påverkas av vad andra säger. Jag skulle för första gången sätta för henne i min pullert idag och efter det man har läst här så var jag lite skeptisk om jag skulle riskera pullerten.. :rofl:

Men det gick bara bra iallafall...

Hehe...slaggjord? :devil: ;)

Eller helvaddera hela pullerten, inklusive dig själv?:D :o

Ja, jag tänkte sätta dit slagremmen men pullertskalmarna kommer så långt ner så den räcker inte till.
Sen så har jag ingen ögla på ryggstycket på lokselen till slagremmen, har tänkt många ggr att fixa dit en sån men kommer alltid att tänka på att det är ogjort när jag "egentligen" kanske borde ha slagremmen där. :crazy:

Oj, så många ursäkter det blev..:o

Kör faktiskt den här "donnan" och hennes bror med slagrem i motion och snabbjobb ;)

Thihih, Jo, jag vet, det är ganska svårt med slaggjord om man kör med loksele....skalmarna kommer långt ner och vagnen blir mycket svajjigare....
Tror säkert det går bra ändå nu då dina Pålisar tillhör den "snällare" skaran :angel:

Ärlig talat så hade jag ALDRIG slaggjord på min Pålex K:are. DET behövde han inte, för slog gjorde han inte...han var SNÄLL så.... Men han skulle haft nåt som hindrade honom från att flyga ner i diket allt som oftast så fort han mötte på nåt. Sen när han väl STOD där var det precis som han undrade hur fasen han hamnade där.....
HAN handlade först och tänkte sen (de få gånger han kom så långt som att tänka överhuvudtaget:devil: )
Han slet sig oxå mycket. Helt galen. Och sprang han iväg på en åker och det tex stod en cykel eller nåt vid sidan - ja inte sjutton sprang han bredivd den! Nej - PÅ! Det gällde tyvärr även för människor....huvva.....

Näää...njut av dina fina Pål BEstare du!;)

Senast ändrad:

Mina fördomar vänder sig mot avkommor efter Callit (knepiga)

intressant! Jag har inte haft någon kontakt med andra Callitavkommor så jag vet inte alls hur det är. Har en egen Callitavkomma ur första kullen som är det tryggaste och snällaste jag varit med om :rofl:

Liknande trådar

Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så...
2
Svar
23
· Visningar
1 156
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025