Föräldrargrupp

E

EmmaTruelove

Jo, ska på sådan idag, vad gör man?? Ska väl på intressant så sätt..Men vad ger de?

Sv: Föräldrargrupp

De jag varit på..

Hos MVC:
2 träffar, vi var väl 12 par eller något som skulle få barn samtidigt. Första träffen pratades de om förlossningen, ställningar, BM visade lite olika redskap och vi såg en film. Andra träffen pratade vi om amning och tiden efter. Fick även lära oss lite avslappning.
Det avslutades sen med en tredje träff på förlossningen där en barnmorska visade oss de olika rummen och vi fick ställa frågor.

Föräldragruppen på BVC. Vi träffades 1 ggr i månaden i församlingshemmet och det var sköterskan från BVC + en gäst.
Första besöket kom en barnmorska och vi fick berätta om våra förlossningar. Sen fick vi besök av b.la. öppna förskolan, folktandvården, förskolan, en dietist, NTF (Trafiksäkethet)

Sv: Föräldrargrupp

På den gruppen som BVC håller här så är det mer som föreläsningar än som en träff... Dvs det är ett specifikt ämne som ska tas upp och så står BM lr en läkare och pratar/visar lite om det och sen får man diskutera runt det...

men i min grupp på öppna förskolan (dom har massa olika grupper här, kanonbra, gruppen jag går i är för unga mammor) är det mer att vi sitter ner och fikar/äter frukost och bara snackar skit. Om någon vill berätta nått speciellt så är det OK men oftast så snackar vi bara rent allmänt, om allt mellan himmel och jord. Jag älskar min mammagrupp, har fått vänner för livet! :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 784
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!