Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow! Snyggt!Idag har dotterns grupp ridit kadrilj för första gången. De var så himla duktiga!! A rider på fuxen
Vilken härlig ponny, en riktig gräddbakelse.Idag red vi först med de bettlösa, men ponnyn trivs inte jättebra med det så tog på ett träns över för att testa, därav dubbla träns.
Vill helst att han ska ridas med bettlöst av barnen då han är väldigt känslig i munnen, men barnet hade bättre hand än jag trodde, så det gick bra!
Ursäkta ponnyns överhull, han kom tillbaka från fodervärd för 3v sen och vi jobbar hårt på hullet. Visa bifogad fil 71520
Vad har ni för tum på era barns sadlar, samt vilken ålder är barnen i? Och strl på ponny?
Mina barn är 5 och 6 år och har en 15 tum på sin B-ponny, men jag tänkte skaffa en medryttare, som då kanske är i 9-12 årsåldern, vilken tum behöver man generellt då? Antar att 15 tum blir för litet? Både hopp och dressyrsadlar är aktuellt.
Ponnyn vår kan nog ha 16 tum, men kommer såklart ta hjälp av sadelprovare när det är aktuellt. Finns väl generellt mer och bättre sadlar i 16 tum.
Det varierar en hel del mellan sadelmodeller, hur stora ryttare som kan använda dem.Vad har ni för tum på era barns sadlar, samt vilken ålder är barnen i? Och strl på ponny?
Mina barn är 5 och 6 år och har en 15 tum på sin B-ponny, men jag tänkte skaffa en medryttare, som då kanske är i 9-12 årsåldern, vilken tum behöver man generellt då? Antar att 15 tum blir för litet? Både hopp och dressyrsadlar är aktuellt.
Ponnyn vår kan nog ha 16 tum, men kommer såklart ta hjälp av sadelprovare när det är aktuellt. Finns väl generellt mer och bättre sadlar i 16 tum.
Tänk så himla olika det är, min 10-åring har samma mått som din dotter! Det är så fascinerande tycker jagC-ponny :16,5" på dressyrsadeln och 16" på allroundsadeln.
Dottern är 13 år 154cm, 38kg
Vi är rätt små på min sida av släkten☺ Hennes vänner är längre än migTänk så himla olika det är, min 10-åring har samma mått som din dotter! Det är så fascinerande tycker jag
Större sort eller bara ny?I torsdags sålde vi dotterns B-ponny Om några veckor, när hon kommer hem från sin pappa, ska vi leta efter en ny ponny
Större sort eller bara ny?