Föräldrar penning ????

V

valentino-95

Jag är helt borta när det gäller FP och hoppas det finns någon annan här som sitter i samma sitts som mig och kan hjälpa mig med detta :laugh:

Jag har en dotter som jag tänkta ta FP på nu, men till frågan är att:

Jag har en 50% fast tjänst och har varit 50% sjukskriven under en tid.
Tills att jag Juli-07 blev helt sjukskriven till 100% pga en ridolycka.
Nu när jag vill ta ut FP så undrar jag hur man räknar ut FP.
Får jag bara tillgodose min 50% tjänst eller får jag ta ut 100% FP ??
Hoppas ni förstår hur jag menar ;) jag kanske skriver lite klumpigt.

Tacksam för svar.

Sv: Föräldrar penning ????

Dom räknar ut vad du tjänat, dvs ditt SGI

Sedan får du själv bestämma hur mycket du ska plocka ut av det ( antal dagar, halvdagar m.m )

Går själv från hel sjukskrivning till att vara mammaledig med FP nu i mars :)

Det beräknas väl på samma SGI, dvs din FP blir samma som nu när du är sjukskriven.

Ahha okej, det lät ju jätte bra :laugh:
Jag blev bara så fundersam i och med att måste fylla i blanketten hur man skulle ha arbetat innan i fall man skulle ha arbetat, och skulle man fylla i där att man bara skulle jobba 4 timmar om dagen så trodde jag att dom bara gick på det att man skulle bara få ta ut pengar efter den tiden.
Men så är inte fallet ?

Det skulle vara superduper i fall det va så *L*.
Hoppas hoppas :banana:

Nej det är olika hur man räknar, jag som hade en fast tjänst besäknades min FP vad jag skulle "förlorar" under tiden jag skulle vara föräldraledig, men min kompis så räknades det på vad hon tjänat innan hon blev gravid.

För min SGI ändrades inte när jag vart sjukskriven när jag var gravid (50%)

Logga in på Fks sida och se vad du har för SGI där... alltså full FP (7 dagar i veckan) är som 100% sjukskrivning :) där kan du även fylla i för de dagar du ska ta ut osv.

Ahha okej.
Guuu detta är ju en hel vetenskap detta :)

Jag har loggat in mig på FK och kollade på vad det stog där om detta.
Och såg då min beräkning vid 100% vad det skulle bli i månaden.
Och det va ju inte så dåligt, men trodde då att jag inte kunde ta ut 100% i och med att jag bara har en 50% tjänst.
Men i och med att jag varit sjukskriven sen Juli-07 så borde jag kanske i alla fall kunna ta ut 100% FP i och med att jag har varit sjukskriven 100%.
Man kan ju alltid hoppas :)

WIIIIIIII.......

Vilken lycka detta blir då *BIG SMILE*

Va en mycket trevlig överaskning för mig....:bump::bump:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 854
Senast: vtok
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 502
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Någon här på Buke som gjort det, och hur får man livet och ekonomin att gå ihop? Jag har en kandidatexamen sedan fem år tillbaks och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 759
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar