Håller med dig i stort. Med enda skillnaden att för vår tvååring så blir det jobbigt att aldrig komma in i verksamheten ordentligt innan vi uppmanas hålla hemma pga sjuk personal eller pga egen sjukdom m.
Han hade mått bra av att få vara där korta dagar, fem dagar i veckan, för att få lite rutin på allt.
I det läget är det kanske bättre att hålla tvååringen hemma på heltid för att undvika att det blir så hackat som det blir i nuläget. Vad har personalen sagt om att ni tycker att han är där så lite så att han inte kommer in i verksamheten ordentligt?
När min dotter var i förskoleålder så jobbade min man skift så varannan vecka behövde hon egentligen bara vara på förskolan 2 timmar om dagen (på eftermiddagen) och bara tre dagar den veckan. Förskolan sa att vi gärna fick lämna henne där lagom till lunch för att de ansåg att det var bra för henne att vara med på lunchen varje vecka för att annars kunde det bli jobbigt för henne. Jag har pratat med vänner vars förskola har gett liknande förslag till dem i liknande situationer.