Mynta2
Trådstartare
Är det någon mer än jag som faktiskt INTE ska gå på en sådan ? När vi talade om för barnmorskan att vi faktiskt inte var intresserad av att gå på en sådan, så verkade hon vääldigt förvånad. Det verkade som att det var en oskriven lag att man faktisk SKA gå. Vi förklarade att: Min mamma har fött 3 barn, syrran 2 barn, kusin 2 barn, vi har massor av vänner som nyss fått barn samt har äldre barn, min pojkvän har 6 syskon och eftersom han var äldst har han fått ta hand om skrikiga bebisar när hans kära mor inte brytt sig osv osv. Så vi kan inte se vad en föräldrakurs skulle tillföra för nytt och att vi faktiskt har en hel del folk runtomkring vi kan fråga om det skulle vara något.
Så, vad är meningen med en sådan kurs ? Ok, jag kan förstå folk som inte har någon alls att vända sig till. Men vad är syftet egentligen ? Min pojkväns bandpolare blev medtvingad av sin tjej när dom skulle ha barn, han tyckte det var slöseri med tid. Det enda dom gjorde var att typ: snacka barnvagnar, inköpta kläder/saker och fikade osv...
Så, vad är meningen med en sådan kurs ? Ok, jag kan förstå folk som inte har någon alls att vända sig till. Men vad är syftet egentligen ? Min pojkväns bandpolare blev medtvingad av sin tjej när dom skulle ha barn, han tyckte det var slöseri med tid. Det enda dom gjorde var att typ: snacka barnvagnar, inköpta kläder/saker och fikade osv...