Föra över film från dvd till hårddisk?

break_a_leg

Trådstartare
Eftersom jag inte är något snille på detta med teknikens under så frågar jag här, någon kan säkert mer än vad jag själv kan.

Jag har en videosnutt som nu ligger på en dvd-skiva. Nu skulle jag vilja ha över filmen till min egen hårddisk för att kunna lägga upp den på nätet. Hur gör jag?

Sv: Föra över film från dvd till hårddisk?

Är det inte bara att öppna DVD:n klicka på filen (håll kvar klickningen) och dra ut den på t.ex. skrivbordet och släppa?

Annars finns ju kopieringsfunktion i de flesta medieprogram.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 076
Senast: Sharpless
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare