För unga hästar.

K

Kolsyrad

Det finns ju program som heter "för unga hästar"
LA För unga hästar tillexempel.

Men sitter å kollar på resultatet från DM i norrbotten, där LA För unga hästar fanns med, men hästen som kom tvåa är 17 år:crazy: räknas man som ung då?
Eller varför heter det för unga hästar om det inte är för unga hästar..

Förklara!

Sv: För unga hästar.

Programmet är gjort för unga hästar att kvala i .. till olika championat osv.
Skulle tro att de är lite snällare linjer i de programmet som är bättre lämpade för unghästar.

Men man kan ha den klassen öppen för alla deltagare ändå. så alla får rida programmet.
Är de endast för unghästar så står de i proppen.

Det är ett program. Finns avd. A och avd. B.
Det är avd. B som är öppen för äldre hästar om jag minns rätt!

Nirak

oftast så är de klasserna öppna för andra hästar också, bara det att unghästarna kvalar i de programmen.

hade själv tänkt att debutera i Msv för unga hästar när vi ska debutera i Msv, snällare linjer och det är inget krav på att man ska ha kandar..

okej:)
Tror jag börjar få kläm på det hära.

Avd A och B finns väl enbart inom hoppning numera? Och där är avd B för unga hästar...

man kan dela en dressyrklass i avd a och b åxå om man vill ha en avdelning för ex unghästar (då är det ju två domare som sitter tillsammans och dömer) och en för äldre hästar

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 154
Senast: Hedinn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 745
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 814
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30