För oss som inte har qh och paint ;)

Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Hej. Vet du om att du kan registrera och tävla honom som appaloosa om du kastrerar honom. Steriliserade ston och kastrerade hingstar som har pälsteckning kan få en sk. hardship registrering och sedan tävla appaloosaklasser.:rofl:

Kontakta Appaloosa Föreningens Registrator, Torbjörn Andersson, så hjälper han dig.

0321-70087

såg mörkt ut när jag läste om det på appaloosaföreningen men skadar ju inte att ringa och höra, vore ju kul isåfall, tack så jättemycket!! :bump:

Men man kan väl tävla även om man inte tänker avla på dem? Visst, det är kanske inte så konstigt om man kastrerar sin hingst, men hur ofta vill man sterilisera sitt sto?
Men men, är det så så är det väl så :D Jag blev bara lite nyfiken, för jag är inte så insatt i rasen.

*kl*

Jag uppdaterar denna tråd med lite nya bilder.
Ja, han är fortfarande lite rultig och ni får ha överseende med klippningen vid huvudet på vissa bilder. De har ju så mycket päls och det är inte lätt att få fram allt när man väl klipper.

Men...allt det där är överkomligt om man ser till de stora framsteg han gjort i ridningen :banana:

IM000912.jpg

IM000900.jpg

IM000896.jpg

IM000894.jpg

th_Bild021.jpg

Min donna som jag har utbildat inom western, kul dam att jobba med men hon har mycket humör.

Shiney är en paintkorsning och är efter Gamblers wiseguy (paint) och Bonanza (ingen aning om ras:L)

min polare har nordsvenskar, en new forest, en arab och ett russ
Och så rider jag mitt varmblod i det lite.

sen vet jag de som använder fjordingar

jag rider på min medryttar/snart halfoder häst som är en nordsvens travare. vi ska börja med western i år, båda är nybörjare inom detta så det ska bli spännande:D
image-upload-

Tack:) det ska verkligen bli kul att lära sig något nytt och att kanske få se saker med nya ögon

Vad fina ni är allihopa :)

Här kommer en bild på min arab/pintoponny-korsning när vi var på kosseträning i somras:

17700559.jpg

vi har också en arab/haflinger i stallet, va kul att du också har en. har annars aldrig träffat på en...

17701335.jpg

Puttar upp o lägger in bild på min lilla flicka som ska bli westernhäst när hon blir stor! kanske redan i vår, då det ev blir lite halter mellan utställningarna.

17668585.jpg

Syria -07
Arab av gammelposkstam
e. Karnawal PL u. Serenada - Aloes PL
ska bli kul att få vara med från början!

KL*
Fina hästar ni har allihopa, som en gott och blandat påse ;)
Får väl bidra i tråden jag också .. :
Arab valack (men det vet väl många redan):
Versitale:
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_20/05300000-05309999/640x480/5305186.jpg?0

Träning:
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_7/17710000-17719999/640x480/17719109.jpg?0

Ute:
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_7/17710000-17719999/640x480/17719110.jpg?0

Ranch Trail:
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_7/17710000-17719999/640x480/17719111.jpg?0

/Erik

Kul! Första gången jag också träffar på en.
Är det en westernpålle ? :)

Trevligt med fler hästar som har haflingerinslag :D.
Söt och trevlig häst :)

*KL*

Jag måste bara få dela med mig av en i mitt tycke fantastiskt vacker häst.
Det är ett av två fina varmblodsston som kommit hem till mig för träning och försäljning.

Akinom, 8 år:

Bruna3.jpg

Bruna1.jpg

Bruna8.jpg

Bruna9.jpg

Måste bara säga att din häst var så fantatiskt vacker!:love::love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 178
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 887
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv