Sv: För oss som inte har qh och paint
Varför skulle jag behöva en filt?
jag ser ingen filt under paden!!!! Fy på sej!
Varför skulle jag behöva en filt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag ser ingen filt under paden!!!! Fy på sej!
Tanter är fina grejor ! Rutinerade och förhoppningsvis ordentligt inridna !
Jag trodde din häst var en kär vän o att du ville den väl! Det är normalt att ha filt o pad på en häst under en westernsadel! Hästen mår bättre av det ( sadeln har ingen stoppning !) o lika så paden.Varför skulle jag behöva en filt?
.......
Jag trodde din häst var en kär vän o att du ville den väl! Det är normalt att ha filt o pad på en häst under en westernsadel! Hästen mår bättre av det ( sadeln har ingen stoppning !) o lika så paden.
du utgår från att alla tränare vet allt o kan allt om detta . Man kan ju fråga sej varför det säljs både padar och filtar ? sen om många i din bekantskapskrets rider med bara en pad behöver ju inte det innebära att det ska vara så, de är lika dåligt informerade som du o många fleraSjälvklart älskar jag min häst över allt annat, och vill henne absolut inget illa.
Men ingen av de tränare jag ridit för har påpekat att jag behöver en filt under paden. Och min häst har inte ont i ryggen. Den här paden jag har är alldeles lagom tjock.
Många westernryttare jag känner rider med bara en pad under sadeln.
Jag är vädligt förvirrad nu
du utgår från att alla tränare vet allt o kan allt om detta . Man kan ju fråga sej varför det säljs både padar och filtar ? sen om många i din bekantskapskrets rider med bara en pad behöver ju inte det innebära att det ska vara så, de är lika dåligt informerade som du o många flera
Ja, jag undrar oxå. Har en padd som är 3cm tjock ska jag ha filt under/över??
*kl*
Filten ska vara under paden.
Jag tycker det inte bara har med tjockleken att göra. Utan blir hästen svettig tar paden ofta lång tid på sig att torka. Filten torkar fortare och är mycket lättare att tvätta.
*kl*
Filten ska vara under paden.
Jag tycker det inte bara har med tjockleken att göra. Utan blir hästen svettig tar paden ofta lång tid på sig att torka. Filten torkar fortare och är mycket lättare att tvätta.
En sån sötnos.