för liten sadel=(

Sv: för liten sadel=(

Din häst har ju ändrat sig enormt i ryggen, därför rekommenderade jag andra sadlar sist. Då var han väldigt omusklad med en spetsig manke (=rakare bom behövs) men nu har han fått muskler kring manken och blivit lite mer svängd i ryggen (=behöver en mer svängd bom också pga musklerna kring manken)

Vad var det för bomvidd på den? Bild?

har ingen bild då kameran var med sambon skall prova lite sadlar nu ikväll skall kolla om jag får kameran då....

Jag skulle nog prova Dominus. Finns jättefina beg i vid bomvidder för runt 10.000:-. Superskön sadel att rida i!

Ser man ryggen på honom i verkligheten så är den ganska så rak och en svängd bom släpper bak.....

provade igår en globus clic som låg bra som även hästen trivdes jättebra.
tror dock jag skall testa deras nya crincle också o se hur den är då clicen var sådär för mig

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 202
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 707
Senast: tara
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: Claraclara
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar