för liten sadel=(

Sv: för liten sadel=(

du kan nog hitta en beg från ca 8000 kr.

ok tror dock det kan vara svårt o hitta dem häromkring vill gärna kunna testa dem innan jag köper..

kan inte få fram mer penhgar vad jag vet just nu....

=(
ingen som har fler tips skall troligen åka imorgon o låna hem lite sadlar skulle vara bra o ha lite mer tips på vad för sadlar som kan passa nu

ok tackar det skall jag kolla om de har nån inne =)
du har inte fler tips på vad som kan passa?

vad behöver han för bomvidd då?

kanske wintec/bates funkar i en vid bom.

annars dominus kanske?

travet har wintec isabell werth.
prova en sådan. beroende på vilket järn han har så blir ju sadeln lite mer svängd! den ligger bra på min frieser som har liknande byggnad. (överbyggd just nu)
den får du för under 10 (runt 8 eller 9 tror jag) och dom tar ju även på avbetalning.
inte säkert den passar, kanske för rak, men som sagt, med tex. vitt järn kan den passa!

jag tror inte vitt passar då jag testat en för några månader sen som låg ok då men då passade den jag har också men nu har han växt ur den så jag tror den blir både för svängd o för smal då han kommer väldigt med ryggen nu när jag lyckats rida han bättre hittat knapparna nu=)

provade du det vita järnet i en isabell?

jag upplever järnen lite konstiga ibland.
jag har en wintec hoppsadel och den har blå järn.
dvs normal mot vid. som passar friesern.
men i isabellen kan han tom ha svart järn, dvs normal!
för blått blir för vid. men han kan INTE ha det svarta i hoppsadeln.

lite skumt...

ingen som har lite tips nu kvällen innan jag skall åka o låna hem sadlar?

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 202
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 707
Senast: tara
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: Claraclara
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar