För långt att åka?

cress

Trådstartare
Jag vill ju så gärna börja tävla.. men vågar mig inte på det (börjar nog bli för gammal).. men ändå så är jag lite sugen.. Jag har tittat på tävlings kurser för oss "nybörjare" hittade en utanför sthlm uppsala.. Alltså 20 mil i från mig.. Är det egoistiskt att anmäla sig på en sådan kurs och låta hästen åka 40 mil?.. Kommer de andra deltagarna kolla konstigt på mig? Vad tror ni?..
Tacksam för svar..

Sv: För långt att åka?

Hade du bott i norra Sverige hade det varit "vardagsmat"! Säger som Boj - om hästen inte har problem med att åka transport så är det bara att åka!

Sv: För långt att åka?

Ingen kommer kolla konstigt på dig, snarare kvärt om tror jag! att folk tycker att det är roligt när folk kommer lite längre bort ifrån.
Jag tycker att det låter som en jätte bra idé, då du får "lära dig" att tävla, och prova på att rida på ovalbana osv.
20mil är egentligen inte speciellt långt. Och om hästen har åkt transport utan större problem förut så ser jag inga hinder alls! Se bara till att ha bra transportskydd och läder grimma på hästen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 782
Senast: hundtant
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 615
Senast: Hedinn
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 537
Senast: Pyrran
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka