För långa benskydd?

Croco

Trådstartare
Tror jag köpt för stora senskydd till min ponny, de passar på vidden men tycker de är liiiite för långa. Spelar 2 cm på längden roll? Är en D-ponny, inte nätt så S passar inte men inte heller grov så köpte M, men är rädd att de bli för långa när han hoppar. Är veredus save the sheep. Vad tror ni? Kan lägga in bild efter jag varit i stallet idag.

Tror jag köpt för stora senskydd till min ponny, de passar på vidden men tycker de är liiiite för långa. Spelar 2 cm på längden roll? Är en D-ponny, inte nätt så S passar inte men inte heller grov så köpte M, men är rädd att de bli för långa när han hoppar. Är veredus save the sheep. Vad tror ni? Kan lägga in bild efter jag varit i stallet idag.
Gissning utan bild, så tror jag de blir för långa vid hoppningen.

Lyft upp benen och kolla om skydden tar i. Har själv trista erfarenheter från för långa skydd som gav blodigt skav i karleden.

Jag Brukar tänka att när du böjer benet ska du få plats med två fingrar liggandes från toppen av skyddet och du ska inte få allt för trångt innan kvävecket om du förstår vad jag menar :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka